
آموزش تکنیک های حرفه ای سئو
دانش سئو هر روز در حال تغییر و به روزرسانی است. برای آنکه جایگاه خود را در نتایج جستجو بهبود دهیم و یا نتایج به دست آمده را حفظ کنیم باید تغییرات الگوریتم های گوگل را به خوبی شناخته و از آنها بهره ببریم.
رعایت استانداردهای سئو در طراحی سایت و تولید محتوای با کیفیت، میتواند رمز موفقیت ما برای حضور در صفحه اول نتایج گوگل باشد. ولی برای رسیدن به رتبه های بالاتر باید از تکینک های حرفه ای سئو و روش های تکمیلی برای کسب جایگاه استفاده کنیم.
کارگاه تکنیک های حرفه ای سئو به ما کمک میکند که الگوریتم های جدید گوگل که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند را شناخته و به خوبی از آنها استفاده کنیم.
محتوای ارائه شده در این کارگاه از چند بخش اصلی تشکیل شده است. در ابتدا به بررسی الگوریتم های مرتبط با هوش مصنوعی گوگل میپردازیم و فاکتورهایی که برای تحلیل و تغییر رتبه بندی نتایج در نظر میگیرند شناسایی می کنیم. در ادامه با استفاده از چند تکنیک مختلف تلاش میکنیم تا جایگاه خود در نتایج گوگل را بهبود دهیم.
1- چرا هر روز رتبه بندی نتایج گوگل تغییر میکند؟
هوش مصنوعی گوگل در قالب دو الگوریتم قدرتمند Rank Brain و Hummingbird پیاده سازی شده است. این الگوریتم ها وظیفه دارند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را بررسی کرده و متناسب با میزان رضایت آنها از نتایج جستجو، در مورد رتبه بندی بهتر و تغییر جایگاه سایت شما، تصمیم گیری کنند.گوگل، مسیر مشخصی را برای بررسی رفتار کاربران هنگام جستجو دنبال میکند. در این مسیر ابتدا کاربر عبارتی را جستجو کرده و لیست نتایج متناسب با آن را مشاهده میکند. در ادامه اینکه کدام نتیجه توسط کاربر انتخاب شده و چه مدت در آن سایت حضور خواهد داشته بررسی شده و اطلاعات جمع آوری شده برای جستجوهای بعدی مورد استفاده قرار میگیرد.
2- هدف گذاری چندین عبارت کلیدی در یک صفحه
هنگام آنالیز محتوا، گوگل تلاش میکند تا موضوع اصلی صفحه و عبارت هایی که باید در آنها جایگاه کسب کند را شناسایی کند. به خوبی میدانیم که کسب جایگاه برای عبارات کلیدی متنوع در یک صفحه امری ناممکن است. اگر کلمات کلیدی شما در یک صفحه متنوع باشد ممکن است در هیچ کدام از آنها جایگاهی کسب نکنید.
3- آیا کلیک کاربران روی نتایج گوگل بر تغییر رتبه آنها تاثیرگذار است؟
هرچقدر جایگاه شما در نتایج گوگل بهتر باشد شانس شما برای افزایش بازدید و کلیک کاربران بالاتر خواهد بود. بعنوان مثال رتبه اول نتایج گوگل به طور متوسط 35 درصد از بازدیدکنندگان را به خود جذب میکند ولی سهم رتبه دوم تنها 15 درصد است.
4- تاثیر استفاده از ویدئو در سئو سایت
تحقیقات نشان میدهد که 43 درصد از کاربران، مشاهده ویدئو را به مطالعه مقاله ترجیح میدهند و در 55 درصد نتایج جستجو حداقل یک ویدئو توسط گوگل نمایش داده میشود. همین آمار ساده به ما نشان میدهد که الگوریتم های جدید گوگل توجه ویژه ای به استفاده از ویدئو در تعیین کیفیت محتوای صفحه دارند.
5- کامنت مارکتینگ، کلید موفقیت در سئو
صفحاتی که مورد توجه کاربران باشند و گوگل احساس کند کاربران از محتوای آن رضایت دارند، شانس بیشتری برای کسب جایگاه در نتایج جستجو خواهند داشت. تعداد نظرات ارسالی در یک صفحه و کیفیت محتوای آنها موجب میشود که صفحات سایت به صورت مستمر به روزرسانی شده و عبارات متنوعی را در مورد مفهوم صفحه در اختیار گوگل قرار دهند.
6- هدف از خرید رپورتاژ آگهی فقط کسب بک لینک نیست!
گوگل تلاش میکند میزان رضایت کاربران از محتوای شما را تخمین بزند. یکی از روش های الگوریتم رنک برین برای تعیین میزان رضایت کاربران، دریافت لینک های ارزشمند از سایت های معتبر و با موضوعات مرتبط است. هرچقدر صفحات سایت شما از طریق سایت های دیگر معرفی و پیشنهاد شوند یعنی ارزش و اعتبار سایت شما در فضای وب بیشتر است.
7- هریک از این تکنیک ها را چه زمانی باید استفاده کنیم؟
یادگیری تکینک های حرفه ای سئو به ما کمک میکند که جایگاه خود را در نتایج جستجو بهبود دهیم. ولی شناخت آنها به تنهایی نمیتواند تضمینی برای موفقیت باشد.
8- آشنایی با الگوریتم Mobile First Index
طی چند سال اخیر استفاده کاربران از موبایل و تبلت روند صعودی داشته و در حال حاضر تعداد جستجوهای انجام شده توسط موبایل از تعداد جستجوهایی که از طریق دسکتاپ انجام میشود بیشتر شده است. به همین دلیل گوگل الگوریتم جدیدی با نام Mobile First Index را معرفی کرده که نسخه موبایل سایت را اولویت اصلی گوگل برای تحلیل محتوا و کیفیت صفحه در نظر میگیرد.
مطالب مشابه: