حملات منفی سئو
بعد از حمله سئو منفی، چگونه سایت خود را بازیابی کنیم؟
همانطور که در زمینه سئو منفی پیش می رویم، به فرایند بازیابی محتوا، لینک ها و سیگنال های کاربری بعد از یک حمله سئو نگاهی می اندازیم.
به مقاله یکی مانده به آخری از این سری مقالات ما در رابطه با سئو منفی خوش آمدید! اگر در این مسیر همراه ما بوده اید، قطعا می دانید که سئو منفی چیست. همچنین شما یاد گرفتید که چگونه می توانید متوجه شوید که تحت تاثیر سئو منفی بوده اید یا خیر و چگونه می توانید احتمال این که در آینده هدف حملات سئو قرار بگیرید را کاهش دهید. حتی می دانید که چگونه باید از خودتان نسبت به یک حمله سئو که در جریان است محافظت کنید. حالا، وقت آن رسیده که همه این مشکلات را راست و ریس کنیم!
ما در این مقاله می خواهیم بخش های قبلی را تکمیل کنیم. در نتیجه، فرایند بازیابی سایت را هم به سه حوزه اصلی تقسیم می کنیم: لینک ها، محتوا و سیگنال های کاربر. خبر خوب این است که شما می توانید در هر سه حوزه، سایت خودتان را بازیابی کنید؛ خبر بد این است که بستگی به نوع فعالیت سئو منفی که می خواهید سایت خودتان را نسبت به آن بازیابی کنید، ممکن است کار شما طول بکشد.
لینک های ورودی
اولین گام، ایجاد کردن یک فایل disavow از مضر ترین لینک هایی است که در تحلیل حمله های سایت، آن ها را شناسایی کرده اید.
حالا، اگر فعالیت های سئو باعث ایجاد جریمه دستی از طرف موتور جستجو شده باشد، شما باید یک درخواست بازنگری یا reconsideration request را ارائه کنید. کاملا صادقانه عمل کنید و توضیح دهید که چگونه متوجه این حمله شدید؛ هر مدرکی را که می توانید، مانند اسکرین شات های سایت، ارائه کنید که نشان دهد که فرد دیگر این لینک ها را روی سایت شما قرار داده است نه خود شما؛ و سپس توضیح دهید که چگونه برای رفع مشکل اقدام کرده اید؛ مثلا می توانید توضیح دهید که لینک های مضر را Disavow کرده اید.
در صورتی که گوگل نسبت به درخواست بازنگری شما مقاومت کرد و آن را نپذیرفت، شما باید چندین مرتبه تلاش کنید تا با وبمستر هایی که میزبان لینک های “بد” هستند تماس برقرار کنید. در مدارک ارائه شده به این وب مستر ها (که به گوگل هم ارائه می کنید)، باید توضیح دهید که این لینک ها به شهرت شما آسیب می زنند و شما نمی خواهید آن لینک ها در سایت شان وجود داشته باشند.
در صورتی که جریمه اعمال شده برای شما توسط یک الگوریتم ایجاد شده است، شاید بهتر است شما صبر کنید تا گوگل دوباره فایل های Disavow را بررسی کند و داده های ارائه شده را در محاسبات خودش در نظر بگیرد. برای تسریع کار ها، زمانی که URL های مد نظر خودتان را برای حذف لینک های اسپم از سایت، Disavow کردید، می توانید انتخاب کنید که خزنده های گوگل سریع تر این URL ها را بررسی کنند. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد اما روش مورد علاقه من، ایجاد یک فایل RSS با URL های نامطلوب و ارائه فایل به سایت های جمع آوری اطلاعات RSS می باشد.
مطالب مشابه: