
محتوای طولانی و کسب بک لینک های بیشتر!
محتوای طولانی و کسب بک لینک های بیشتر!
همانطور که میدانید گرفتن بک لینک های باکیفیت یکی از اصلیترین مواردی است که در سئوی خارجی سایت موثر است.
براساس تحقیقات و تجربه ثابت شده است محتوای طولانی که تعداد کلمات بیشتری دارند، بکلینکها بهتر و بیشتری میگیرند. معمولا این نوع مطالب جامع، کاربردی و جذاب هستند و همین مسئله باعث میشود بسیاری از سایتها به عنوان منبع به چنین مطالبی لینک دهند. گرچه شما در محتوای کوتاه که معمولا به صورت خوشههای محتوایی کاربرد دارند هم میتوانید از لینکسازی استفاده کنید و بک لینک هم بگیرید.
الگوریتمهای محتوایی گوگل چه نظری دارند؟
گوگل الگوریتمهای مختلفی دارد که به طور مستقیم به سنجش کیفیت محتوا ارتباط دارند. این الگوریتمها موارد مختلفی را بررسی میکنند و نشان میدهند جایگاه مطلب شما در صفحه نتایج گوگل کجاست. به عنوان مثال دو الگوریتم بسیار مهم رنک برین و برت به ترتیب نیت کاربر از جستجو و مفهوم جستجوی او را بررسی میکنند. به همین دلیل میتوانیم براساس عملکرد آنها بفهمیم محتوای ما باید چند کلمه باشد. فرض کنید کاربری عبارت «دیجیتال مارکتینگ چیست» را جستجو میکند. بدونشک این فرد دنبال اطلاعات کامل و جامع پیرامون این موضوع است. ولی وقتی همین کاربر عبارت «ابزارهای دیجیتال مارکتینگ» را جستجو کند، دنبال تاریخچه و دیگر موضوعات نیست و فقط میخواهد با ابزارها آشنا شود. بنابراین یک مطلب استاندارد و کوتاهتر هم میتواند به او کمک کند.
جمع بندی
گوگل مشخصا اعلام نکرده است که برای رتبهبندی مطالب در صفحه نتایج جستجو به تعداد کلمات اهمیت میدهد. اما چیزی که براساس تجربه و تحقیقات سایتهای مختلف به دست آمده میبینیم که محتوای طولانی رتبه بهتری میگیرند، گرچه به معنای این نیست که محتوای کوتاه ارزشمند نیست. از طرف دیگر یکی از ارزشهای تولید محتوای طولانی این است که بک لینک بیشتری دریافت میکنند و بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند. اما بهتر است اولویت شما روی انتشار محتوای باکیفیت و کاربردی باشد و براساس نیاز کاربر طول محتوا را در نظر بگیرید. اینکه بیدلیل محتوای طولانی بنویسید و آن را آب ببندید خیلی جذاب نیست!
مطالب مشابه: