موتورهای جستجو
 موتورهای جستجو

موتورهای جستجو

 موتورهای جستجو در سئو

نحوه ی عملکرد در موتورهای جستجو در سئو  به سه بخش تقسیم می شود که شامل :

الف ) خزنده ها و ایندکس : تعداد بسیار متعددی صفحه ی وب درفضای مجازی وجود دارد که این صفحات در حال رشد هستند .گوگل با کمک ربات های خزنده این صفحات را طی می کند .رباتهای خزنده به کمک لینکهایی که در صفحات وجود دارد می تواند از صفحه ای به صفحه ی دیگر برود .اساس مرتب کردن این صفحات در گوگل بر مبنای محتوای سایت و فاکتورهای مهم دیگری میباشد که برای گوگل دارای اهمیت می باشد .

ب) الگوریتم ها : الگوریتم های گوگل به طور مداوم در حال تغییر می باشد ودر این مسیر گوگل از برنامه ها و روش های پیشرفته ای برای بدست اوردن نتایج بهتر استفاده می کند .

گوگل با توجه به الگوریتم هایی که دارد صفحات را دسته بندی می کند و به انها رتبه می دهد.

رتبه بندی صفحات که بر اساس امنیت انها ، به روز بودن ،بالا بودن کیفیت صفحات و … می باشد .

ج) اسپم ها و مبارزه با انها : گوگل همواره در حال مبازره با اسپما و حذف انها می باشد که این حذف به صورت اتوماتیک و دستی انجام می شود .

برخی موارد که گوگل انها را اسپم می داند شامل : محتواهایی که دارای ارزش نمی باشند ،سایتهایی که هک شده اند ،اسپم هایی که بوسیله ی کاربران بوجود امده اند.

بررسی موتور های جستجو در سئو :

ارزيابی عملكرد موتورهای جستجوی  در سئومعنايی از نظر امكانات جسـتجو ، واسـط كـاربری ، و نمايش اطلاعات است . همچنين ، اين مقاله قصـد دارد بـا بررسی و تحلیل موتورهـای جسـتجوی به پرسش های زير پاسخ دهد :

  • ویژگی های عادی هر يك از موتورهـای جسـتجوی مـورد بررسـی از نظـرمعيارهـای مرتبط با امكانات جستجو چيست?
  • ويژگـی هـای عـادی هـريـك از موتورهـای جسـتجوی مـورد بررسـی از نظـر معيارهای مرتبط با نمايش اطلاعات چيست؟
  • ويژگی های عادی هـر يـك از موتورهـای جسـتجوی مـورد بررسـی بـر اسـاس معيارهای مطرحشده در مقوله واسط جستجوی كاربری چيست؟
  • ويژگـی هـای معنـايی هـريـك از موتورهـای جسـتجوی مـورد بررسـی از نظـر معيارهای مرتبط با امكانات جستجو چيست؟
  • ويژگـی هـای معنـايی هـريـك از موتورهـای جسـتجوی مـورد بررسـی از نظـر معيارهای مرتبط با نمايش اطلاعات چيست؟
  • كـدام يـك از موتورهـای جسـتجوی مـورد بررسـی عملكـرد بهتـری بـه لحـاظ ويژگی های جستجوی معنايی دارند؟

 يك موتور جستجوی معنـايی ، اطلاعـات معنايی درباره منابع وب را ذخيره ميكند و با در نظرگرفتن بافتی كه منبع وب در آن قـرار گرفته، قادر به حل پرسش های پيچيـده اسـت.

Schmidt and Calsavara موتورهـای جستجوی عادی مبتنی بر كليد واژه هستند ، جستجو را بـر اسـاس آن انجـام مـی دهنـد ، و از ، بـرای ارائـه نتـايج اسـتفاده مـيكننـد . ايـن در حـالی اسـت كـه الگوريتم های رتبـه بنـدی موتورهای جستجوی معنايی مبتنی بر معانی هستند و اهميت زيـادی بـه مفـاهيم مـی دهنـد ؛ مانند ، پردازش زبـان طبيعـی بـه منظـور ارائـه صـفحات مـرتبط و دقيـق .

هـدف موتورهـای جستجوی معنايی روشن كردن و شناسايی معنای واقعی عبارت جستجو اسـت.

ایا پس از رسیدن سایت به جایگاه مناسب باید سئو را قطع کرد ؟

صاحبان سایت برای اینکه اول باشند از این روش برای رسیدن به هدفشان استفاده می کنند  .بعد از اینکه بر روی سایت انها سئو کار شد انها همواره این سوالات را دارند که چه مدت طول می کشد تا سایتشان به صفحه ی اول بیاید ؟قرار گرفتن در صفحه ی اول برای سایت و فعالیت انها چه سودی دارد؟ایا اصلا این هزینه هایی که انجام می شود تاثیری در بالا رفتن رتبه ی سایت و ترافیک ان دارد ؟ تمامی این سوالات پاسخ قطعی ندارد اما به طور یقین می توان گفت که سئو در رتبه ی سایت و ترافیک ان تاثیر مثبتی دارد .حال این سوال بوجود می اید که اگر سایت به رتبه ی خوبی برسد ایا باز هم نیاز است که بر روی ان سئو انجام داد و جواب مثبت است زیرا با قطع عملیات سئو بعد از مدتی رتبه ی سایت کاهش پیدا می کند .

 

ایا قطع سئو در ترافیک سایت تاثیر دارد ؟

زمانیکه رتبه ی سایت شما بالا رفته و ترافیک سایتتان افزایش می یابد افراد فکر می کنند که دیگر نیازی نیست بر روی سایتشان سئو انجام دهند اما این باور اشتباه است شاید تا مدت چند ماه پس از اینکه بر روی سایتتان سئو انجام ندهید سایت همان رتبه را حفظ و بازدید از ان نیز بالا باشد اما باید به این نکته توجه کنید که فقط برای مدتی این این گونه می ماند و با گذشت زمان رتبه کاهش پیدا می کند و ترافیک سایتتان کم می شود .

نکاتی که در این ساختار باید رعایت شود شامل :

الف ) باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که کلمه ی کلیدی اولیه ی شما به چندین کلمه ی کلیدی ثانویه مرتبط باشد و انها را هدف قرار دهد

ب) ساختار بندی صفحات باید طوری باشد که هر صفحه به عنوان مربوطه اتصال پیدا کند

ج)از استفاده ی کلمات کلیدی متعدد برای یک صفحه خودداری کنید .

محتوای سایت و تاثیر ان بر رتبه دهی گوگل :

در ابتدا هر سایتی باید محتوای مناسب و عالی داشته باشد زیرا محتوای سایت تاثیر زیادی بر رتبه سایت دارد و گوگل با توجه به محتوای سایت شما به شما رتبه می دهد به همین دلیل حتی قبل از انجام عمل سئو بر روی سایتتان ابتدا محتوای ان را کامل کنید .سعی کنید محتوای شما طولانی باشد زیرا محتوای طولانی نسبت به محتوای کوتاه بیشتر برای دریافت لینک هدف قرار می گیرد .

برای اطلاعات بیشتر درباره طرحی سایت به مقالات قبلی ما سر بزنید .

با دل سئو  dellseo  رتبه اول گوگل شوید ! حتماً با خود می پرسید چگونه ؟

تیم توسعه ما با استفاده از آخرین متد و تکنولوژی ها روز دنیا وب سایت و صفحه هات مجازی شما را طراحی و بهینه می کند و شما را در دنیای مجازی رشد می دهد . پس هدف ما از این دوره آموزشی سئو ، فراگیری فاکتورها و رعایت الگوریتم استاندارد در سایتمان می باشد تا بتوانیم از این طریق مخاطب هدف را به سایتمان جذب کنیم.

 مطالب مشابه :

افزایش تضمینی رتبه  الکسای سایت

بهترین شرکت  طراحی سایت در ایران

بهترین شرکت سئو در ایران

 

 


فهرست سایت

عضویت در خبرنامه

مجموعه مطالب

دل سئو - DELL SEO

خرید ممبر واقعی تلگرام + پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و تلگرامی

دل سئو یک مجموعه کاملا تخصصی در زمینه خدمات خرید ممبر تلگرام می‌باشد که تلاش می‌کند بهترین خدمات تلگرام را به شما ارائه دهد. نگران ساعت پاسخگویی نباشید!! ما 24 ساعته آماده پاسخگویی هستیم. همین حالا با ما تماس بگیرید:09016847560
 
تماس با ما
تهران
02177689472
09016847560
با ما همراه باشید
خدمات ما
تخفیف امروز :
10K ممبر اد اجباری امروز فقط 210 هزار تومان
همین الان سفارش دهید ...
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به گروه دل سئو می باشد.