
لینک ها در سئو
لینک ها در سئو
لینک ها در سئو بسیار مهم است و تا امروز هم اهمیت ویژه خود را حفظ کرده اند. در این مطلب بررسی می کنیم که لینکهای ورودی، خروجی و داخلی میتوانند به شما کمک کنند (یا باعث ضرر برایتان شوند). در ابتدایی ترین روزهای به میان آمدن سئو، رتبهبندی وب به شدت براساس کاربرد کلمه کلیدی در محتوای صفحه بود. بدون وجود الگوریتم جستجوی پیچیده، کاربرد کلمه کلیدی آسانترین راه برای رتبهبندی صفحات بود.
منطق سئو هم ساده بود: هر چه واژههای کلیدی در صفحه وب بیشتر مورد استفاده قرار میگرفت، احتمال بیشتری وجود داشت که صفحه مورد نظر به کلمه مورد نظر مرتبط باشد. متاسفانه، فعالان سئو در این زمان از این فرصت استفاده کردند و کلمات کلیدی را به طور غیر طبیعی برای کسب رتبه بالاتر در گوگل استفاده کردند.
این روش در سئو امروزه به عنوان " کی ورد استافینگ – یا بمباران کلمه کلیدی" شناخته میشود. این امر باعث می شد سایت ها حتی در شرایطی که دارای محتوا مفیدی برای ارائه نیستند، بهتر دیده شوند. روشی جدید برای جستجو و ارزیابی سایتها این است که ببینیم رتبه آنها چیست و به چه چیزهایی نیاز ندارند و تحلیلی فراتر از داشتن یک محتوا انجام دهیم..برای آشنای بیشتر با حوزه کار سئو و روش های سئو به مقالات قبل مراجعه کنید
انواع لینک های داخلی، ورودی و خروجی در سئو
انواع لینک های داخلی ورودی و خروجی در سئو بررسی می کنیم
یک لینک یا هایپر لینک یک متن قابل کلیک در یک صفحه وب است که کاربر را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت می کند. لینک ها ممکن است به طور آشکاری به صورت متن، تصاویر، یا دکمهها ظاهر شوند. ما میتوانیم لینکها را براساس مقصد شان در سئو دستهبندی کنیم ( این لینک می تواند کاربران را به صفحه دیگری در سایت یا یک وب سایت دیگر هدایت کند). لینک های داخلی بین صفحات یک وب سایت ارتباط ایجاد میکنند.
موتورهای جستجو این کار را با بررسی نام دامنه سایت مشخص میکنند؛ اگر لینکهای صفحات به صفحات دیگر در همان دامنه متصل شوند، لینکها از نوع داخلی در نظر گرفته میشوند. اگر به دلایلی، وب سایت شما بیش از یک دامنه داشته باشد، موتورهای جستجو به این نوع لینک به عنوان یک لینک خارجی در سئو نگاه خواهند کرد.
بررسی لینک های ورودی: لینکهای طبیعی از صفحات با کیفیت بالا برای سئو بهتر
از میان سه نوع لینک در سئو، لینکهای ورودی بزرگترین فایده را برای سئو دارند، اما بدست آوردن آنها نیز سخت است. صفحات با کیفیت بالا مانند دوستانی، قابل اعتماد و معتبر در یک موضوع خاص هستند که شما برای مشاوره به آنها مراجعه می کنید.
هر زمان که هر صفحه وب به صفحه دیگر متصل می شود، تولید کننده محتوا به دلیل خاصی این اتصال را ایجاد می کند. اغلب آنها صفحهای را که دوست دارند به آن ارتباط می دهند، چون از صفحه جاری پشتیبانی می کند. از طرف دیگر، برخی نویسندگان به صفحات به دلایل دیگر لینک میدهند؛ ممکن است آنها به صفحهای که میخواهند از آن انتقاد کنند و یا با آنها موافقت نکنند لینک بدهند.
استفاده از انکر تکست برای بهبود سئو
یکی از جنبههای مهم لینکهای ورودی این است که موتورهای جستجو توجه خود را به متن اصلی لینک میدهند. انکر تکست متن قابل کلیک یک لینک یا متن جایگزین عکس در لینکهای تصویری است. انکر تکست کمک میکند تا موتورهای جستجو ایدهای از موضوع صفحه مورد نظر به کاربر ارایه دهند.
طبق رویداد های تاریخی مرتبط، انکر تکست در گذشته مورد سوء استفاده قرار گرفت و بمباران لینک را امکان پذیر کرد، که صرفاً با استفاده از عبارتی دقیق برای کل لینک های ورودی و بدون در نظر گرفتن کیفیت یا اهمیت صفحه، رتبه یک سایت ارتقا پیدا می کرد. بسیاری از به روز رسانی های گوگل درباره این موضوع، از جمله به روز رسانی پنگوئن، بهبود پیدا کرد.
از زمان به روز رسانی پنگوئن، یک تمرکز قوی بر متن طبیعی در انکر تکست در لینکهای ورودی در نظر گرفته می شود. در اینجا مواردی برای هشدار به خطر افتادن ساختمان لینک آورده شده است:
زمانی که افراد به طور طبیعی، یک لینک را که به وب سایت شما اشاره می کند انتخاب میکنند، اغلب انکر تکست آن، نام برند یا شرکت شما خواهد بود. بنابراین، اگر انکر تکست حاوی کلید واژه شما بیشتر از انکر تکست حاوی نام برند تان باشد، ممکن است این موضوع مشکلساز شود. بهتر است انکر تکست حاوی نام برند بیشتری داشته باشید.
با دل سئو رتبه اول گوگل شوید.
مطالب مشابه :
افزایش تضمینی رتبه الکسای سایت