تاثیر رنگ در طراحی سایت
تاثیر رنگ در طراحی سایت

تاثیر رنگ در طراحی سایت

تاثیر رنگ در طراحی سایت

تاثیر رنگ در طراحی سایت : رنگ‌ها باعث بالا رفتن شناخت کسب و کار شما می‌شوند. بخش بزرگی از برندسازی، وابسته به رنگ است و اصلاً به آن برندسازی رنگ گفته می‌شود. برندسازی رنگ عبارت است از استفاده‌ی درست از رنگ‌ها برای به یاد ماندنی کردن تصویر شرکت و تاثیر بر تصوری که مردم از شرکت پیدا می‌کنند.

 رنگ می‌تواند تا 80 درصد شناخت برند را افزایش دهد؛ هشتاد درصد رقم بالایی است و بنابراین شما به عنوان طراح یا توسعه دهنده‌ی سایت مسئولیت بالایی در به کار گیری برند سازی رنگ در وب سایت مشتری خود دارید.

 از طرفی، رنگ‌ها باعث می‌شوند برخی عناصر برجسته‌تر شوند. اگر بخواهید توجه مخاطب را به دکمه یا بخش خاصی جلب کنید، بهتر است به جای استفاده از فلش یا رنگ‌های نئونی چشمک زن از رنگ‌ها استفاده کنید. برای دکمه‌ها، متن‌های مهم و زیربخش‌ها نیز از تفاوت رنگ‌ها استفاده کنید.

 فرضیه‌ی رنگ‌ها-فرضیه رنگ سنتی- فرضیه رنگ مدرن- فرضیه رنگ دیجیتال طبق فرضیه‌ی رنگ‌ها، رنگ‌های واقعی چهار رنگ هستند، به تعداد عناصر طبیعت و رنگ‌های دیگر از این رنگ‌ها ساخته می‌شوند.

 فرضیه‌ی رنگ‌ها به ما می‌گوید رنگ‌ها و ترکیبشان چگونه بر بیننده تاثیر گذاشته و واکنش‌های او را بر می‌انگیزند. البته طبق فرضیه‌ی دیگری که به داوینچی و نیوتون نسبت داده می‌شود، رنگ‌های اصلی سه گانه‌اند و عبارتند از قرمز، زرد و آبی.

 به دنبال این فرضیه، فرضیه‌ی رنگ مدرن مطرح می‌شود که فضای رنگ‌ها را مد نظر قرار می‌دهد. این فرضیه را آلبرت مانسل (Albert Munsell) هنرمند امریکایی در اواخر قرن نوزدهم مطرح کرد.

 نظریه‌ی رنگ آلبرت مانسل یک سیستم رنگ است که از سه جزء اصلی تشکیل شده: سایه‌های رنگ (hue)، ارزش (value) و خلوص رنگ (chroma). این سیستم را می‌توان به شکل استوانه‌ای کشید که دوایری دارد و در مقیاس‌های مختلف امواجی از آن بیرون می‌ریزد. محورهای افقی و عمودی در این استوانه‌ی سه بعدی وجود دارند.

روانشناسی و فرضیه‌ی رنگ‌ها در طراحی سایت

در مبحث روانشاسی و فرضیه رنگ ه در طراحی سایت ، شاید متوجه نشویم اما رنگ اشیایی که می‌بینیم بر حالت ما تاثیرات مختلف و متعددی می‌گذارد. پژوهش‌های گسترده نشان داده است که رنگ فقط بر مشاهده‌ی افراد تاثیر نمی‌گذارد بلکه بر احساس و رفتار او نیز تاثیر گذار است. می‌دانیم که محتوای نوشتاری و اینکه به چه شکل ارائه شود مهم است اما آنچه از طریق عناصر طراحی و دیگر محتواهای غیر زبانی می‌گوییم چطور؟

 محتوای وب سایت باید سلیس و شفاف باشد اما انتخاب رنگ برای پس زمینه و دیگر عناصر می‌تواند پیامی ضد و نقیض بفرستد. بسیاری از شرکت‌ها رنگ‌های خود را بر اساس سلیقه‌ی شخصی یا لوگوی شرکتشان انتخاب می‌کنند اما متوجه نیستند که وب سایت حرفی بیشتر از چیزی که در سطح خودآگاه گفته می‌شود،

  می‌زند. عناصر طراحی مثل انتخاب رنگ که بر ناخودآگاه بازدید کننده می‌نشینند، به اندازه‌ی محتوای نوشتاری تاثیرگذار خواهند بود. هر چه باشد اولین چیزی که بازدید کننده‌ی وب سایت می‌بیند رنگ‌ها هستند و رنگ‌ها و باز هم رنگ‌ها!

 تاثیر رنگ‌ها و تضاد آن‌ها در قابلیت خوانده شدن متن‌های سایت

وقتی پالت رنگ برای پروژه‌های طراحی وب سایت خود درست می‌کنید، ترکیب رنگ‌ها را برای کنتارست و تضاد آزمایش می‌کنید؟ اگر نه بدانید که این کار بسیار مهم است زیرا اگر این کار را نکنید، خوانا بودن نهایی متن را بررسی نکرده‌اید و ممکن است مخاطبان پتانسیل خود را از دست بدهید.

چند گام مهم در طراحی وب سایت

برای طراحی وب سایت باید چند گام مهم را پشت سر بگذارید. اول باید رنگ اصلی خود را پیدا کنید. شاید از قبل رنگ اصلی خود را بدانید. اگر لوگو یا برند وجود داشته باشد، احتمالاً یک رنگ اصلی وجود دارد که در طرح‌ها رنگ غالب است. این رنگی است که برندتان با آن مرتبط خواهد بود؛ رنگ اصلی برند شما. اگر هنوز به تصمیم قطعی و نهایی نرسیده‌اید، راه‌های مختلفی برای رسیدن به رنگ دارید مثل تحقیق بازار.

 حالا که رنگ اصلی خود را انتخاب کردید، باید تصمیم بگیرید از چند رنگ در طراحی سایت خود استفاده کنید. عموماً برای استفاده‌ی رنگ ترکیبی، ترکیب سه رنگ پیشنهاد می‌شود. در ترکیب سه گانه، استفاده از سه رنگ اصلی زنده خیلی در چشم می‌زند برای همین طراحان اغلب از ترکیب رنگ‌های گروه دوم استفاده می‌کنند.

 همچنین می‌توانید از قانون طراحان قدیمی در طرح رنگ خود برای طراحی وب سایت استفاده کنید؛ این قانون به قانون 60، 30، 10 معروف است. طبق این قانون نباید از رنگ‌ها به یک نسبت استفاده شود و آن‌ها را به صورت درصدی تقسیم بندی کرده و بر اساس آن نسبت استفاده کنید.

مارا تا اینجا مقاله همراهی کردید نهایت تشکر داریم امیدواریم سایت dellseo شما را برای رسیدن به نتیجه مطلوب یاریتان کنیم .

در مقالات گذشته از هاست مناسب برای طراحی سایت  ، دامنه ، طراحی سایت با جملا  صحبت کردیم .

خدمات دل سئو

  • خرید ممبر پاپ آپ
  • خرید ممبر اجباری
  • خرید ویو تلگرام
  • خرید ممبر گروه
  • خرید فالوور پاپ آپ
  • خرید ممبر پاپ آپ
  • خرید ممبر اجباری
  • خرید ویو تلگرام
  • خرید ممبر گروه
  • خرید فالوور پاپ آپ

مطالب مشابه :

افزایش تضمینی رتبه  الکسای سایت

بهترین شرکت  طراحی سایت در ایران

بهترین شرکت سئو در ایران

 

 


فهرست سایت

عضویت در خبرنامه

مجموعه مطالب

دل سئو - DELL SEO

خرید ممبر واقعی تلگرام + پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و تلگرامی

دل سئو یک مجموعه کاملا تخصصی در زمینه خدمات خرید ممبر تلگرام می‌باشد که تلاش می‌کند بهترین خدمات تلگرام را به شما ارائه دهد. نگران ساعت پاسخگویی نباشید!! ما 24 ساعته آماده پاسخگویی هستیم. همین حالا با ما تماس بگیرید:09016847560
 
تماس با ما
تهران
02177689472
09016847560
با ما همراه باشید
خدمات ما
تخفیف امروز :
10K ممبر اد اجباری امروز فقط 210 هزار تومان
همین الان سفارش دهید ...
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به گروه دل سئو می باشد.