
بهترین راه های بهینه سازی وب سایت
بهترین راه های بهینه سازی وب سایت
اگر از خواندن کتاب ها و مقاله های مختلف در مورد سئو خسته اید پیشنهاد میکنیم با وب سایت دل سئو برای آموزش مرحله به مرحله همراه باشید.
در این مقاله در نظر داریم بهترین راه های بهینه سازی یک وب سایت را آموزش دهیم:
1- منشن کردن (mention) :
منشن کردن برند در سایتها و شبکههای اجتماعی و... که در آن تکیه بر تبلیغات بر اساس لینک دادن نیست، بلکه بر اساس میزان تعریف از برند در کمپینهای مختلف تبلیغاتی است. در این روش با تکیه بر افزایش رضایتمندی کاربران در شبکههای اجتماعی تلاش میشود تا کاربران به سایت ما مراجعه کنند.
2- تحقیق کلمات کلیدی :
با توجه به تغییرات اخیر گوگل تحقیق کلمات کلیدی دچار تغییراتی شده است که باید برای سئو کردن سایت به آنها توجه داشت. معرفی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نیز در این بحث قرار خواهد گرفت. تولید محتوا برای وبسایت یا بلاگتان، بدون شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند کاری بیهوده است. بدون هدفگذاری تأثیر فعالیتهای شما بسیار پایین میشود و شناسایی کلمات هدف را باید حتی قبل از تولید محتوا انجام دهید. برای انتخاب بهترین کلمات باید سه سؤال ضروری را از خود بپرسید:
- کاربران چه کلماتی را بیشتر جستجو میکنند؟
- این کلمات چقدر برای شما درآمدزایی خواهد کرد؟
- در هر کلمه چقدر رقابت وجود دارد؟
ابزارهای گوناگونی برای شناسایی کلمات هدف و میزان جستجوی هریک از آنها وجود دارد ولی در حال حاضر این فرآیند کمی پیچیده و دشوار شده است.
۱- کاربران چه کلماتی را بیشتر جستجو میکنند؟
اولین سؤالی که در سئو از خود باید بپرسیم این است که در چه کلماتی باید جایگاه کسب کنیم.
در اولین قدم بر اساس تجربه و دانش خود فهرستی از کلمات ارزشمند تهیه کنید، ولی ممکن است انتخاب ما با فرهنگ عمومی حاکم بر کاربران تفاوت داشته باشد. شما به دنبال راههایی برای تعیین میزان محبوبیت این کلمات در میان اکثر کاربران هستید...
Keyword Planner، بررسی میزان جستجوی کلمات :
Keyword Planner توسط گوگل و بهعنوان یکی از ابزارهای جانبی Google Adwords طراحی و معرفیشده است. هدف اصلی این ابزار کمک به افرادی است که قصد دارند از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کنند. شما میتوانید کلمات کلیدی موردنظر خود را در آن وارد کرده و میزان جستجو، سطح رقابت و هزینه موردنیاز برای تبلیغات را دریافت کنید.
بعد از استفاده گسترده متخصصین سئو. از این ابزار، گوگل نیز متوجه شد و شرایط استفاده از آن را دشوار کرد. در حال حاضر تنها زمانی به اطلاعات دقیق جستجو دسترسی خواهید داشت که یک کمپین تبلیغاتی فعال در گوگل ادوردز داشته باشید.
پیشنهادات گوگل هنگام جستجو را جدی بگیرید!
یکی از روشهای یافتن کلمات ارزشمند، جستجوی عبارات موردنظر خود در گوگل است. وقتیکه شروع به جستجو کردن میکنید، گوگل پیشنهادات مرتبط با عبارت جستجو شده توسط شمارا نمایش میدهد. این پیشنهادات بر اساس جستجوهای انجامشده توسط اکثریت کاربران در گوگل است. بهعبارتیدیگر پیشنهادات گوگل هنگام جستجو پرطرفدارترین عبارات جستجو شده در گوگل هستند و باید آنها را جدی گرفت!
2- این کلمات چقدر برای شما درآمدزایی خواهد کرد؟
برخی مواقع تعداد بالای جستجوی یک کلمه موجب میشود که به هدف اصلی ما تبدیل شود درحالیکه این کلمه ازنظر اقتصادی مناسب زمینه کاری ما نیست! بهعنوان نمونه فرض کنید که شما یک شرکت خدماتی در زمینهٔ تعمیرات موبایل و تبلت دارید، هنگام بررسی کلمات کلیدی متوجه میشوید که عباراتی مانند موبایل یا تبلت جستجوی بسیاری بالایی دارند و فکر میکنید که اینها میتوانند برای شما ارزشآفرین باشند.
اما تنها کلماتی برای ما دارای ارزش هستند که بتوانیم آنها را به پول تبدیل کنیم و از آنها درآمدزایی کنیم؛ کاربری که کلمات مرتبط با موبایل را در گوگل جستجو میکند، خیلی بعید است که به دنبال تعمیر گوشی همراه خود باشد و حتی اگر شما در رتبه یک گوگل باشید سایت شمارا انتخاب نخواهد کرد. اگر هم انتخاب کند بهسرعت از آن خارج خواهد شد.
روی کلمات طولانیتر، سرمایهگذاری کنید!
عموماً جستجوهای کاربران بیش از سه کلمه است!
امروزه فرهنگ جستجو در گوگل، بسیار نسبت به گذشته تغییر کرده است و کاربران دریافتهاند که جستجوی عبارات طولانی پاسخ بهتری از طرف گوگل دریافت میکند. این عادت بهقدری همهگیر شده است که هماکنون بیش از ۷۵ درصد جستجوهای کاربران را عبارات سه تا ششکلمهای تشکیل میدهد. شاید مهمترین دلیل شکلگیری این فرهنگ را بتوان بخش پیشنهادات گوگل هنگام جستجو دانست زیرا بهمحض آنکه کاربر شروع به جستجو میکند با پیشنهاداتی مواجه میشود که عموماً طولانی بوده و به موضوعی مشخص اشاره دارند. همچنین تنوع محتوای موجود بر روی اینترنت موجب میشود، کاربران با استفاده از ترکیبات طولانیتر موضوع دقیق جستجوی خود را برای گوگل مشخص کنند. این فرهنگ میتواند برای ما یک فرصت باشد؛ زیرا تعداد جستجوی این کلمات در گوگل پایین است (تنوع عبارات زیاد است) درنتیجه رقابت در کلمات کلیدی طولانی و هدفگذاری روی آنها بسیار سادهتر شده است. عده کمی به این فکر افتادهاند که روی عبارات کم جستجو هدفگذاری کنند درحالیکه همین عبارات کم جستجو دقیقه معرف نیاز کاربران هستند.
3- در هر کلمه چقدر رقابت وجود دارد؟
فاکتور سوم برای سنجش ارزش کلمات کلیدی، میزان رقابت است!
برای سنجش میزان رقابت راههای زیادی در دسترس نیست؛ شاید بهترین راه برای انجام این کار جستجوی عبارت موردنظر در گوگل و بررسی نتایج پیشنهادی توسط گوگل است. مهمترین رقبای شما همانهایی هستند که هماکنون جایگاه خوبی در نتایج گوگل دارند. برای بررسی رقبای خود به موارد زیر توجه کنید:
کلمات جستجو شده چقدر بهعنوان صفحه شباهت دارد؟
سایت رقیب شما یک سایت تخصصی است یا عمومی؟
رتبه الکسا؟ و جایگاه کلی این سایت چطور است؟
طراحی داخلی و گرافیکی سایت چگونه است؟
میزان فعالیت کاربران و ارسال دیدگاه یا اشتراکگذاری را ارزیابی بررسی کنید!
صفحه اصلی سایت در این کلمات جایگاه مناسب کسب کرده یا یکی از صفحات داخلی؟
هر یک از این عوامل میتوانند بر رقابتپذیری کلمات کلیدی تأثیرگذار باشند، ولی تبدیل این فاکتورها به یک معیار مقایسهای کمی دشوار است. در حال حاضر ابزارهایی هستند که میزان رقابت در یک کلمه و میزان اعتبار یک سایت را مشخص میکنند که در میان آنها سایت (kwfinder) اطلاعات کاملتری به شما ارائه میدهد.
در آینده با ما با مقالات کامل تری همراه باشید.
مطالب مشابه: