
طول محتوا در سئو
طول محتوا در سئو
حتما برای شما هم مثل خیلیهای دیگر همیشه این سوال وجود داشته که طول محتوای متنی باید چند کلمه باشد و برای سئو محتوای طولانی بهتر است یا محتوای کوتاه.
درباره این موضوع هم نظرات مختلفی وجود دارد و بررسیهای متعددی انجام شده است. ولی متاسفانه هنوز خیلیها به نتیجه نرسیدهاند و فقط فکر میکنند باید محتوای بالای 2000 کلمه داشته باشند. اگر یک بار برای همیشه دنبال پاسخ این سوال هستید، جواب شما در این مطلب است.
طول محتوا چقدر در سئو اهمیت دارد؟
اتفاقاً طول محتوا در سئو اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه نشان میدهد تا چه اندازه براساس اصول محتوای سئو شده و متناسب با نیاز کاربر پیش رفتهاید. اینکه تا چه اندازه توانستهاید به نیت و خواسته مخاطب نزدیک شوید و بهترین محتوا را به او پیشنهاد دهید، باعث میشود ترافیک بیشتری دریافت کنید، ماندگاری کاربران در صفحات سایت شما بیشتر شود و به دلایل مختلف دیگر گوگل تشخیص دهد که محتوای ارزشمندی دارید. همانطور که میدانید برخلاف تصور خیلیها که صرفا دنبال ترفندهای سئو برای نتیجهگیری سریع هستند، اما بهینهسازی رتبه سایت در موتورهای جستجو چیزی جدای محتوا نیست. به همین دلیل گوگل و دیگر موتورهای جستجو اهمیت زیادی برای محتوا قائل هستند.
چرا طول محتوا برای سئو سایت مهم است؟
از آنجایی که در سئو هدف اصلی جذب مخاطب و هدایت او به سمت سایت است، در نتیجه هر چیزی که باعث رضایت مخاطب شود ارزشمند است. به همین دلیل طول محتوا برای سئو سایت اهمیت زیادی دارد. یعنی وقتی مخاطب دنبال مطالب تخصصی و جامع میگردد، بدون شک باید محتوای بلند و حرفهای ارائه کنید و اگر صرفا دنبال موضوعی خاص بود و میخواست سریعتر به خواستهش برسد برای او یک مطلب کوتاه و کاربردی منتشر کنید. از سوی دیگر اگر نیاز نباشد محتوای طولانی بنویسید یا مشخص شود به صورت غیرطبیعی آن را طولانی کردهاید، قطعا نتیجه خوبی نمیگیرید. یکی از دلایل نوشتن محتوای باکیفیت و طولانی این است که کاربر بیشتر در سایت شما میماند و در نتیجه نرخ پرش کمتر شده و میزان حضور در صفحه افزایش پیدا میکند. ضمن اینکه طول محتوا در موارد دیگری چون لینکسازی، استفاده از المانهای تصویری، سئوی داخلی و... نیز موثر است. و در آخر اینکه براساس تحقیقات صورت گرفته در بسیاری از مواقع محتوای طولانی نتایج بهتری میگیرند.
مطالب مشابه: