
سئو در مقابل SEM (Search Engine Marketing)
همانطور که در مورد افزایش دیده شدن سایت شرکت خود در لیست نتایج جستجو، اطلاعات بیشتری کسب می کنید، ممکن است با اصطلاحی برای این فرآیند برخورد کنید و آن SEM است
در حالی که برخی از بازاریابان از این به جای سئو استفاده می کنند، درک تمایز بین SEO و SEM مهم است.
SEM مخفف بازاریابی موتورهای جستجو است و به هر کاری که برای کسب جایگاه بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو انجام می دهید اشاره دارد. این به این معنی است که این یک اصطلاح جامع و کامل است که شامل SEO و PPC می شود. بنابراین اگرچه SEO نوعی SEM است، اما تنها تاکتیکی نیست که در SEM دخیل است.
وقتی اکثر مردم به سئو فکر می کنند، به نوع بسیار خاصی از بهینه سازی متکی هستند. نوعی که شامل قرار دادن کلمات کلیدی در صفحات است. در حالی که این بخش مهمی از سئو است، چیزهای بیشتر دیگری نیز در آن دخیل است. در واقع، این تنها بخشی از یک نوع سئو است و اگر می خواهید تا جایی که می توانید ترافیک بیشتری به سایت خود وارد کنید، به چیزی بیش از یک نوع بهینه سازی سایت نیاز دارید.
معرفی انواع سئو
سئو انواع بسیار مختلفی دارد که هر کدام مربوط به موضوعات خاصی می شود و به بخشی از آنچه قرار است منتشر شود می پردازد. همانند سئو داخلی (On-Page SEO)، سئو خارجی (Off-Page SEO)، سئوی تکنیکال (Technical SEO)، سئو محتوایی (Content SEO)، سئو معنایی (Semantic SEO) و بسیاری موارد دیگر.
سئوی تکنیکال (فنی)
سئوی فنی دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست، یعنی پارامترهای فنی که بر روی دید یک وب سایت در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.
هدف اصلی سئو فنی این است که اطمینان حاصل شود که خزنده های موتورهای جستجو می توانند وب سایت را بدون هیچ مشکل و خطایی کاوش کرده و ایندکس کنند.
سئوی داخلی
سئوی داخلی به محتوای صفحه و نحوه بهینه شدن آنها برای موتورهای جستجو و کاربران مربوط می شود. لازم به ذکر است که در حالی که موتورهای جستجو به یک وب سایت به عنوان یک کل نگاه می کنند، رتبه بندی بر اساس سطح صفحه انجام می شود. به همین دلیل مهم است که به بهینه سازی محتوای هر صفحه در سایت خود توجه کنید.
سئوی محتوا
سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئو داخلی است. سئوی محتوا به کیفیت محتوا و نحوه تولید کردن آن بستگی دارد. از آنجایی که این یک عامل بسیار مهم موفقیت در سئو است، بسیاری آن را یکی از انواع سئو می دانند. با این حال، در بسیاری از موارد، می توانید دستورالعمل های تولید محتوای یکسانی با سئوی داخلی بیابید، که رویکرد صحیحی نیز هست. انتشار محتوای عالی که کاربران به آن علاقه مندند و موتورهای جستجو می توانند آن را درک کنند، ترکیبی برنده است.
سئوی معنایی
سئوی معنایی تمرین نوشتن محتوای بهینه شده پیرامون موضوعات برای موتور جستجو است، نه فقط استفاده از کلمات کلیدی.
سئوی معنایی یک تکنیک بازاریابی برای بهبود ترافیک یک وب سایت با ارائه محتوای مرتبط و هم معنی است که می تواند بدون ابهام به یک هدف جستجوی خاص پاسخ دهد.
هدف سئوی معنایی چیست؟
هدف سئوی معنایی پاسخگویی به یک سوال واحد در مورد یک موضوع نیست، بلکه پاسخگویی به تمام سوالاتی است که کاربر ممکن است به آن نیاز داشته باشد و مربوط به همان موضوع باشد و اطلاعات لازم را در یک ساختار سلسله مراتبی ارائه دهد.
جستجو در دهه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است و فناوری وب معنایی به یکی از دلایل اصلی آن تبدیل شده است. کاربران اکنون می خواهند موتورهای جستجو زبان طبیعی آن ها را مانند یک انسان بفهمند. گوگل همچنین می تواند هدف کاربر و پرسش های مرطبت با موضوع جستجو شده را نیز درک کند.
دل سئو بهترین، با تجربه ترین و متخصص ترین سایت در زمینه سئو، طراحی سایت، تبلیغات حرفه ای
و تضمین رتبه اول گوگل
(: با دلسئو، موتورهای جست و جو را فتح کنید :)