
سئو
سئو
موتورهای جستجوگر و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد.
فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینکهای ورودی به سایت شما از سایتهای دیگر، و به هر اقدامی که به صورت مستقیم و توسط شما برای بالا بردن رتبه سایت در موتوری های جستجوگر مانند گوگل، یاهو صورت می گیرد .
سئو فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین محتوا و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم . ولی سئو به همین جا ختم نمیشود عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگراست.
هدف سئو
به طور خلاصه هدف از سئو افزایش مخاطب است . برای رسیدن به اهداف خود، نیاز است که ابتدا جایگاه خود را در بازار مشخص کنید. ابعاد کسب و کار شما نسبت به سایر رقبا و میزان منابع و بودجه شما نیز در تعیین اهداف سئو دارای اهمیت هستند.
سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو، موثرترین روش به عنوان یکی از استراتژی های بازاریابی های کسب و کار شماست. سئو می تواند موجب افزایش بازگشت سرمایه فعالیت های بازاریابی شما گردد. این مهم به وسیله هرچه بیشتر دیده شدن سایت شما در نتایج جستجو به دست می اید.
چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند
گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، ان ها همیشه در حال تلاش اند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیتهایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما هدر برود.
ربات های گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت نکات شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با جستجو وارد شده دارای مزايای زياد بهم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا می کند و موتور جستجو قابل اعتماد می شود چرا که الگوريتم های ان بيشترين صفحات مرتبط را نشان میدهد.
اگر چه ممکن است نتايج بهينهسازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه بندی های وب سايت و افزايش بازديدکنندگان است.
اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه کرد
در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
- باعث ایجاد برند می شود.
- باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
- باعث شده وب سایت در صفحه جست و جو از رتبه بهتری برخوردار شد.
- باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
- بهترین ابزار برای تبلیغات است.
- تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید
به طور کلی تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه سیاه در تکنیک های استفاده شده برای بهبود رتبه سایت در موتور های جست و جو است.سئو کلاه سیاه سئو به ترفند ها استراتژی هایی در طراحی سایت گفته می شود.
black hat سئو بیشتر تمرکز خود را روی رفتار نرم افزاری خود قرار می دهد .در سئو کلاه سیاه ، بازدید کننده انسان ها چندان اهمیت ندارد هدف این نوع سئو ، افزایش سریع رتبه در کوتاه مدت است . این نوع سئو مخصوص سرمایه گذاری های بلند مدت در طراحی سایت ارزان است . سئو white hat سئو دیرتر به نتیجه خواهد رسید ، ولی وقتی به نتیجه برسد تقریبا غیر قابل مهار خواهد بود.
در سئو کلاه سفید یا white hat سئو ، هدف اصلی انسان است نه موتور های جست و جو.
تکنیک های استفاده شده در white hat سئو به شرح ذیل است:
- استفاده از کلمات کلیدی طلایی
- انالیز کلمات کلیدی
- تحقیقات
- استفاده درست از تگ های متا
- لینک سازی
- تکنیک اصلی سئو کلاه سفید
کیفیت محتوا : با ساخت محتوای جدید ، موتور های جست و جو متوجه می شوند که سایت شما کپی نیست و یکتاست. کلمات کلیدی را در تیتر ها ، لینک های anchor texts و پاراگراف ها به صورت عاقلانه به کار ببرید.
Dellseo و یادگیری
با طراحی دوره جامع سئو این فرصت را برای شما عزیزان فراهم کرده است که فرایند یادگیری را در کمترین زمان ممکن با dellseo و به صورت کاملا حرفه ای به پایان برسد.
مطالب مشابه:
افزایش تضمینی رتبه الکسای سایت
بهترین شرکت طراحی سایت در ایران