دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت فروشگاهی
دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت فروشگاهی

دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت فروشگاهی

دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت فروشگاهی

دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت فروشگاهی : با توجه به رشد تکنولوژی ونفوذ اینترنت در تمام صحنه‌های زندگی، دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال، روز به روز در حال گسترده شدن است و خیلی زود روشهای بازاریابی سنتی ناپدید خواهند شد و جای آن را دیجیتال مارکتینگ خواهد گرفت. بر خلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال بسیار ارزان تر وهمه گیر تر است.

با استفاده از ابزارهای دیجیتال شما می توانید در مدت زمانی کوتاه به طیف وسیعی از مخاطبان دسترسی داشته باشید.

پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر، منجر به محو شدن ابزارهای بازاریابی سنتی شده است.

مردم به تبلت ها، تلفن های هوشمند ، کامپیوترها و ساعت های هوشمند، وسایل بازی و خانگی هوشمند و کلا اینترنت اشیاء گرایش یافته اند.

 به همین سبب، در این نوشتار می‌خواهیم یک نگاه جامع به مقوله دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت فروشگاهی

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت فروشگاهی : بازاریابی دیجیتال برای نحستین بار در دهه ۱۹۹۰ میلادی استفاده شد. عصر دیجیتال با ورود اینترنت و توسعه پلتفرم وب ۱٫۰ آغاز شد. پلتفرم وب ۱٫۰ اجازه می دهد تا کاربران اطلاعاتی را نیاز دارند، پیدا کنند. اما نمی توانستند آنها را به اشتراک بگذارند. تا آن زمان هنوز بازاریابان از پلتفرم های دیجیتال مطمئن نبودند.

۱۹۹۳ میلادی – اولین بنر قابل کلیک

در سال ۱۹۹۳ ، اولین بنر قابل کلیک، پس از آنکه توسط HotWired برای تبلیغاتش خریداری شد، به طور زنده بکار گرفته شد. این نشانه ای از آغاز انتقال به عصر دیجیتال بازاریابی بود

۱۹۹۶ میلادی – تحولات عمده در بازار دیجیتال

یاهو پس از راه اندازی توسط جری یانگ به عنوان راهنمای جری برای www) Jerry’s Guide (to the World Wide Webشناخته شد. یاهو در سال اول نزدیک به یک میلیون بازدید دریافت کرد. این تغییرات باعث تحولات عمده در فضای دیجیتال شد. شرکت ها به مرور وب سایت های خود را برای افزایش رتبه در موتور جستجو بهینه کردند. در سال ۱۹۹۶ موتورهای جستجو و ابزار دیگری مانند HotBot ، LookSmart و Alexa راه اندازی شد.

۱۹۹۸ میلادی – تولد گوگل

۱۹۹۸ را باید با تولد گوگل ثبت نماییم. مایکروسافت موتور جستجوی MSN را راه انداخت. یاهو بازار جستجو در اینترنت را ارائه کرد. دو سال بعد ، با ترکیدن این حباب اینترنتی با حضور پرقدرت غول های موتور جستجو اکثر موتورهای جستجوی کوچکتر از صحنه بازار خارج شدند.

۲۰۰۶ میلادی – رقابت شدید گوگل و یاهو

دنیای بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۰۶ شاهد رقابتی شگفت انگیز بود. ترافیک موتورهای جستجو در یک ماه به حدود ۶٫۴ میلیارد افزایش یافت و MSN مایکروسافت در حاشیه قرار گرفت و جستجوی زنده با رقابت گوگل و یاهو به اوج رسید.

دیجیتال مارکتینگ شامل چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ یعنی ترویج و تبلیغ خدمات و محصولات از طریق کانال‌های آنلاین و ابزارهای دیجیتال است. در حال حاضر، اینترنت محبوب‌ ترین و البته مورد استفاده‌ ترین بستر برای بازاریابی دیجیتال است، اما تمامیت بازاریابی دیجیتال بر استفاده از اینترنت متکی نیست.

تبلیغ از طریق سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ از جمله اپلیکیشن‌های موبایل، پیامک، بیلبوردهای الکترونیکی، تلویزیون‌های دیجیتال، کانال‌های رادیویی و موارد این قبیل نیز در زمره‌ دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرد.

با توجه به رشد تکنولوژی و اینترنت، زندگی مصرف کنندگان حول کانال‌های دیجیتال در حال گذر است، بازاریابی دیجیتال بر ارائه‌ی محتوا با ارزش و تبلیغات مناسب به مصرف کنندگان هدف در زمان مناسب تمرکز دارد.

 اهمیت دیجیتال مارکتینگ به روایت آمار و ارقام

امروزه جهان بدون اینترنت حتی قابل تصور هم نیست. اتصال میلیاردها نفر به یکدیگر در سراسر جهان، ستون اصلی دنیای ارتباطات مدرن است. نرخ نفوذ جمعیت جهانی به دنیای آنلاین ۵۷ درصد است که آمریکای شمالی و اروپای شمالی با میزان نفوذ ۹۵ درصدی، در این آمار رتبه اول را دارند.

 طبق آمار، تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۹، ۴.۴۸ میلیارد نفر کاربر فعال اینترنت در دنیا وجود دارند و این عدد، ۵۸ درصد از جمعیت جهان را شامل می‌شود. چین، هند و آمریکا در این زمینه از دیگر کشورها پیشی گرفته‌اند.

 از سال ۲۰۱۸، آسیا با بیش از ۲ میلیارد نفر کاربر آنلاین، از منظر آمار استفاده از اینترنت گوی سبقت را از مناطق دیگر ربوده و اروپا را با ۷۰۵ میلیون کاربر اینترنت به رده دوم رانده است.

رسانه حال حاضر در دنیا

3 نوع رسانه حال حاضر در دنیا

  • رسانه‌های پرداختی
  • رسانه‌های مالکیتی
  • رسانه‌های به دست آوردنی

برای رسانه‌های پرداختی ppc می‌توان مثال Google Adwords و یا تبلیغات فیس‌بوک را زد. بهترین مثال برای رسانه‌های مالکیتی وب‌سایت‌ تان است، وب‌سایتی که البته از خوانندگان فعال خود برخوردار است، یا حتی مشتریانی که برای آن‌ها ایمیل ارسال می‌کنید، و سرانجام یک مثال برای رسانه‌های به دست آوردنی حساب‌های‌تان در شبکه‌های اجتماعی است.

همچنین سایت دل سئو dellseo شما را کمک می کند در فضای مجازی چگونه بازدید کانال های تلگرام و اینستگرام افزایش دهید و کسب و کارتان را گسترش و درامد کسب کنید  با خرید ممبرآپ این کانال ها تخفیف را شامل حالتان کنید .

با دل سئو رتبه اول سایت گوگل را بدست آورید .

 مطالب مشابه :

افزایش تضمینی رتبه  الکسای سایت

بهترین شرکت  طراحی سایت در ایران

بهترین شرکت سئو در ایران

 


فهرست سایت

عضویت در خبرنامه

مجموعه مطالب

دل سئو - DELL SEO

خرید ممبر واقعی تلگرام + پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و تلگرامی

دل سئو یک مجموعه کاملا تخصصی در زمینه خدمات خرید ممبر تلگرام می‌باشد که تلاش می‌کند بهترین خدمات تلگرام را به شما ارائه دهد. نگران ساعت پاسخگویی نباشید!! ما 24 ساعته آماده پاسخگویی هستیم. همین حالا با ما تماس بگیرید:09016847560
 
تماس با ما
تهران
02177689472
09016847560
با ما همراه باشید
خدمات ما
تخفیف امروز :
10K ممبر اد اجباری امروز فقط 210 هزار تومان
همین الان سفارش دهید ...
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به گروه دل سئو می باشد.