
استراتژی سئو چیست؟
استراتژی سئو چیست؟
سئو ممکن است ارزان نباشد ولی در مقایسه با سایر روش های بازاریابی از نرخ بازگشت بسیار بالایی برخوردار است. همانطور که در بالا اشاره شد؛
والاترین هدفی که می توان برای سئو در نظر گرفت؛ افزایش نرخ تبدیل و فروش است، پس استراتژی سئو، دستورالعملی است که برای انجام فرایند سئو و دستیابی به این هدف، تدوین می گردد. جایگاه سئو در فرآیند طراحی سایت، بازاریابی دیجیتال و فروش از طریق وب یا اپلیکیشن موبایل، تقدم بر همه آنهاست و باید برای آن یک استراتژی صحیح در نظر گرفت و در عین حال برای آن پایانی نمی توان در نظر گرفت.
علی رغم اینکه به طور دقیق از نحوه عملکرد رتبه بندی سایت ها توسط موتورهای جستجو، اطلاعات دقیقی وجود ندارد ولی بیش از 200 فاکتور شناخته شده و تاثیرگذار در این رتبه بندی شناسایی شده است و هر روز این متغیرهای تاثیرگذار در حال تغییر هستند.
یکی از بزرگترین اشتباهات رایج شرکت ها و استارت آپ ها، تصور آنها از این موضوع است که اگر به جایگاه یکِ گوگل در کلمه کلیدی خاصی دست یابند، حتما میلیاردر خواهند شد و این در حالی است که اصلا به نوع خدمت یا کالایی که ارائه می کنند، نیازها و رضایت مشتری و پشتیبانی مناسب یا حتی کیفیت محتوای سایت خود اهمیت نداده و فعالیتی به منظور تبدیل کاربران سایت به مشتری احتمالی در نظر نگرفته اند.
باید در نظر داشته باشید که صرفا بالا بودن در یک یا چند کلمه کلیدی محدود، نتیجه ای به جز سهم اندک در بازار و افت ناگهانی با تغییر نگرش و شیوه جستجوی کاربران و کلمات کلیدی آنها در پی نخواهید داشت!
مراحل استراتژی سئو کدامند؟
- تحقیق کلمات کلیدی
- سئو تکنیکال
- تولید محتوا
- لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی
- سنجش عملکرد و بهینه سازی استراتژی سئو
برای دریافت اطلاعات بیشتر با دل سئو همراه باشید.
مطالب مشابه: