تاثیر رنگ در برندسازی طراحی سایت
 تاثیر رنگ در برندسازی طراحی سایت

تاثیر رنگ در برندسازی طراحی سایت

 تاثیر رنگ در برندسازی طراحی سایت

حال که اهمیت تاثیررنگ‌ در برندسازی طراحی سایت را کاملاً پی ببریم ، به این فکر می‌افتیم که از آن‌ها برای ترغیب مشتری به خرید و بالا بردن فروش خود استفاده کنیم؛ یا اگر سایت را برای مشتری طراحی می‌کنیم، می‌توانیم با استفاده از این اطلاعات به او کمک کنیم تا فروش بهتری داشته باشد.

 تفاوت بین خانم‌ها و آقایان در علایقشان به رنگ‌ها

به صورت سنتی رنگ آبی را برای نوزاد پسر و رنگ صورتی را برای نوزاد دختر در نظر می‌گیرند. با اینکه قانون مشخص و دقیقی وجود ندارد که بگوید چه رنگ‌هایی منحصرا مردانه هستند و چه رنگی‌هایی زنانه، مطالعات متعددی نشان داده‌اند که برخی علایق عمومی هستند. طبق این تحقیقات، رنگ آبی اولین رنگ محبوب هم آقایان و هم خانم‌هاست اما آقایان این رنگ را بیشتر دوست دارند. رنگ بنفش دومین رنگ مورد علاقه‌ی خانم‌هاست در حالی که این رنگ، جایی در قلب آقایان ندارد.

  بعد از این دو رنگ نوبت به رنگ سبز می‌رسد که مورد علاقه‌ی هم خانم‌هاست و هم آقایان، آن هم به یک اندازه. رنگ بعدی رنگ قرمز است که خانم‌ها و آقایان تقریباً به یک آندازه آن را دوست دارند.

 به طور معمول خانم‌ها به سمت رنگ‌های نرم و ملایم کشیده می‌شوند و آقایان به رنگ‌های روشن گرایش دارند. آقایان رنگ‌هایی را که اسم ساده‌تری دارند ترجیح می‌دهند، مثل بنفش در حالی که خانم‌ها اسم‌های مشخص‌تری برای رنگ‌ها انتخاب می‌کنند، مثل سفید یخی، بنفش بادمجانی، سبز چمنی و سعی دارند سایه‌های مختلف رنگ را توضیح دهند.

 

نقش رنگ در بازاریابی برندسازی طراحی سایت

نقش رنگ در بازاریابی برندسازی طراحی سایت باید بگوییم که بیشترین  درصد از خریداران موقع خرید محصولات به ظاهر بصری سایت دقت می‌کنند. 84.7 درصد خریداران مدعی هستند که رنگ اولین چیزی است که آن‌ها را به سمت خود جذب می‌کند.

 رنگ‌های مختلف تاثیرات روان‌شناختی مختلفی روی مصرف کنندگان دارند که پیشتر به آن‌ها پرداختیم. علت این امر این است که انسان موجودی وابسته به بینایی است؛ در نتیجه نقش رنگ‌ها در خرید کالاها بیشتر از چیزی است که تصورش را بکنیم.

رنگ‌ها بر رفتار و تصمیم گیری افراد تاثیر می‌گذارند. وقتی در بازاریابی از رنگ‌ها استفاده می‌کنیم، مشاهده‌ی افراد را از برند تحت تاثیر قرار می‌دهیم؛ به هیچ طریق دیگری نمی‌توانیم این تاثیر را بگذاریم.

 

رنگ‌ها با قدرتی که دارند و با تاثیر بر فرایند تصمیم‌گیری و مشاهده‌ی ما می‌توانند قصد خرید را در ما افزایش یا کاهش دهند. از طرفی، با گذشت زمان بین رنگ‌ها و برندها ارتباط برقرار می‌کنیم. مثلاً زرد و قرمز رنگ مک دونالد و رنگ صورتی رنگ ویکتوریا سیکرت است.

رنگ‌ها همچنین می‌توانند باعث تفکیک رقبا شوند، مثال خوب این تفکیک، کوکاکولا و پپسی هستند. اگر این دو رقیب از رنگ و طرح یکسان استفاده می‌کردند کار خودشان و خریداران چقدر سخت می‌شد؟

به طور خلاصه، رنگ‌ها ارتباط‌های احساسی ایجاد کرده و در نگاه و حافظه‌ی مشتری برای برند شخصیت منحصر بفردی می‌سازند.

 چگونگی استفاده صحیح از رنگ‌ها در طراحی سایت: ترکیب رنگ سه گانه- ترکیب رنگ آنالوگ

چند گام برای طراحی سایت

برای طراحی وب سایت باید چند گام مهم برای طراحی سایت  را پشت سر بگذارید. اول باید رنگ اصلی خود را پیدا کنید. شاید از قبل رنگ اصلی خود را بدانید. اگر لوگو یا برند وجود داشته باشد، احتمالاً یک رنگ اصلی وجود دارد که در طرح‌ها رنگ غالب است. این رنگی است که برندتان با آن مرتبط خواهد بود؛ رنگ اصلی برند شما. اگر هنوز به تصمیم قطعی و نهایی نرسیده‌اید، راه‌های مختلفی برای رسیدن به رنگ دارید مثل تحقیق بازار.

حالا که رنگ اصلی خود را انتخاب کردید، باید تصمیم بگیرید از چند رنگ در طراحی سایت خود استفاده کنید. عموماً برای استفاده‌ی رنگ ترکیبی، ترکیب سه رنگ پیشنهاد می‌شود. در ترکیب سه گانه، استفاده از سه رنگ اصلی زنده خیلی در چشم می‌زند برای همین طراحان اغلب از ترکیب رنگ‌های گروه دوم استفاده می‌کنند.

همچنین می‌توانید از قانون طراحان قدیمی در طرح رنگ خود برای طراحی وب سایت استفاده کنید؛ این قانون به قانون 60، 30، 10 معروف است. طبق این قانون نباید از رنگ‌ها به یک نسبت استفاده شود و آن‌ها را به صورت درصدی تقسیم بندی کرده و بر اساس آن نسبت استفاده کنید.

در گام بعدی باید از رنگ‌های گروه دوم یا فرعی در موقع لزوم استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های گروه دوم در ترکیب با رنگ اصلی می‌تواند سخت باشد اما نا امید نشوید. ابزارهای آنلاین بسیاری وجود دارد که می‌توانند در این کار به شما کمک کنند. شاید بپرسید چرا باید از رنگ‌های گروه دوم یا فرعی استفاده کنید. گاهی طرح به بیش از چند رنگ اصلی نیاز دارد. مخصوصاً وقتی سایت پر از محتوا و صفحات لندینگ است- محصولات، دانلودها و غیره.

 رنگ‌های خنثی یعنی سفید، مشکی و خاکستری را فراموش نکنید. از این رنگ‌ها در متن، برای ایجاد کنتراست برای عناصر مهم یا رنگ پس زمینه استفاده کنید.

در مقالات گذشته دل سئوdellseo نقشه سایت در طراحی سایت ...  راه و روش طراحی سایت ...   و ...  طراحی سایت پارالاکس ...  صحبت کردیم .

شرکت دل سئو مفتخر است شما را برای رسیدن به هدفتان در جهت افزایش درآمد و تضمین کسب و کارهایتان هدایت می کند .

خدمات دل سئو

  • خرید ممبر پاپ آپ
  • خرید ممبر اجباری
  • خرید ویو تلگرام
  • خرید ممبر گروه
  • خرید فالوور پاپ آپ
  • خرید ممبر پاپ آپ
  • خرید ممبر اجباری
  • خرید ویو تلگرام
  • خرید ممبر گروه
  • خرید فالوور پاپ آپ

مطالب مشابه :

افزایش تضمینی رتبه  الکسای سایت

بهترین شرکت  طراحی سایت در ایران

بهترین شرکت سئو در ایران

 

 


فهرست سایت

عضویت در خبرنامه

مجموعه مطالب

دل سئو - DELL SEO

خرید ممبر واقعی تلگرام + پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و تلگرامی

دل سئو یک مجموعه کاملا تخصصی در زمینه خدمات خرید ممبر تلگرام می‌باشد که تلاش می‌کند بهترین خدمات تلگرام را به شما ارائه دهد. نگران ساعت پاسخگویی نباشید!! ما 24 ساعته آماده پاسخگویی هستیم. همین حالا با ما تماس بگیرید:09016847560
 
تماس با ما
تهران
02177689472
09016847560
با ما همراه باشید
خدمات ما
تخفیف امروز :
10K ممبر اد اجباری امروز فقط 210 هزار تومان
همین الان سفارش دهید ...
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به گروه دل سئو می باشد.