تاریخچه سئو
تاریخچه سئو
در اواسط سال 1990 مسئولین وب سایت ها و تولیدکنندگان محتوا شروع به بهینه سازی سایت های خود کردند.
در ابتدا مسئولین سایت فقط باید آدرس سایت خود یا URL را به موتورهای جستجوی مختلف میفرستادند تا این موتورها یک خزنده وب را برای بررسی صفحه برای این URL ارسال کند اطلاعات لازم را از این لینک دریافت کرده و این اطلاعات را برای ایندکس شدن بازگردانند. این پروسه شامل دانلود صفحه توسط اسپایدر موتور جستجو و ذخیره آن در سرور مسئول موتور جستجو میشد. دومین برنامه با اسم Indexer اطلاعات صفحه از جمله: کلماتی که در آن وجود داشت، محل قرار گرفتن کلمات، وزن کلمات خاص و تمام لینک های صفحه ، را استخراج میکرد .این اطلاعات در محلی برای خزش (Crawl) در آینده ذخیره میشد.
سئو کاران اهمیت رتبه بالا را سریع فهمیدند و در نتیجه آن روش های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بوجود آمد. کلمه "بهینه سازی موتورهای جستجو" در سال 1997 مورد استفاده قرار گرفت.
اولین الگوریتم های جستجو روی اطلاعاتی که توسط مسئول سایت ها ارائه میشد تکیه داشتند. برای مثال کلماتی که وبمستر در متا تگ خود قرار میداد به راحتی میتوانست رتبه سایت را تغییر دهد. موتورهای جستجوی اولیه سعی کردند با تغییر در الگوریتم های خود جلوی دستکاری وبمستر ها را بگیرند. موتورهای جستجو سعی کردند مطالب مرتبط را نشان دهند نه مطالبی که فقط کلمه کلیدی در آن زیاد بود این به معنای اضافه کردن فاکتورهای پیچیده تر (که دستکاری آنها برای مسئولین وب سخت بود) برای رتبه بندی به الگوریتم ها بود. پس اضافه شدن فاکتورهای جدید کمپانی هایی که از روش های غیر اخلاقی استفاده میکردند امکان حذف شدن سایتشان در نتایج جستجو وجود داشت.
در سال 2005 ژورنال وال استریت اعلام کرد گوگل ،شرکت Traffic Power (و چند زیر مجموعه آن را) که از تکنیک های با ریسک بالا استفاده کرده بود و نتوانسته بود برای مشتری نتیجه بدست بیاورد را از نتایج جستجوی خود حذف کرد.
موتورهای جستجو یک دستورالعمل برای کمک به بهینه سازی به مسئولین سایت ارائه میدهند. Sitemap گوگل یک برنامه است که به وبمستر ها نشان میدهد گوگل با ایندکس کردن سایت آنها مشکلی دارد یا خیر.
برای ارتقا و بهینه سازی سایت خود با دل سئو همراه باشید.
مطالب مشابه: