
هدف سئو در بهینه سازی سایت
هدف سئو در بهینه سازی سایت
در این مطلب نکاتی که از اصلی ترین اهداف سئو برای بهینه سازی سایت است را بررسی میکنیم.
1. سرعت صفحه را به حداکثر برسانید
اولین هدف فنی سئو را توضیح میدهیم. افزایش سرعت صفحه خود، می تواند تأثیر زیادی بر پتانسیل رتبه بندی و تجربه کلی وب سایت شما داشته باشد. هنگام فکر کردن در مورد این هدف، از به روز شدن کامل وب سایت خود مطمئو شوید.
بهترین راه برای تعیین مواردی که به افزایش سرعت سایت شما کمک میکند، استفاده از ابزارهایی مانند PageSpeed Insights توسط گوگل است. بررسی وب سایت شما وظیفه این سایت است. با همکاری تیم خود می توانید تغییراتی را که با کمترین کار بیشترین تأثیر را دارند در اولویت قرار دهید.
عدم در نظرگرفتن متخصصین مورد نیاز در روند تعیین هدف می تواند تأثیر منفی بر توانایی شما برای دستیابی موثر به این هدف داشته باشد.
به خاطر داشته باشید که بسته به آنچه در سایت شما باید به روز شود، تلاش برای افزایش سرعت صفحه می تواند شامل بازسازی قابل توجه محتوای شما باشد. انجام این کار در قابلیت استفاده و به روزرسانی وب سایت شما تأثیر خواهد گذاشت، بنابراین هرگونه هدف سئو در رابطه با این موضوع باید عامل اصلی مورد نیاز برای تکمیل به روزرسانی ها باشد.
2. صفحات ایجاد کننده ترافیک خود را تنوع ببخشید
مشکل بزرگی که برای تمام شرکت ها وجود دارد: آنها تنها یک محتوای عالی یا یک صفحه ی فرود واقعا موفق ایجاد می کنند که با گذر زمان، درصد قابل توجهی از ترافیک طبیعی سایت را به ارمغان می آورد. این نه تنها به طور بالقوه نتایج هدف شماره 1 را منحرف می کند، بلکه توانایی شما را برای جلب مخاطبان گسترده تر را به شدت کاهش می دهد.
برای بیان دقیق تر این نکته، هرچه صفحات بیشتری در وب سایت خود ایجاد کنید که باعث ایجاد ترافیک شوند، پتانسیل بیشتری برای ایجاد مدارک با کیفیت دارید. تفاوت های صفحه فرود و مقاله را در نظر بگیرید. هدف اولی تشویق کاربران برای ثبت نام خبرنامه ی شما است و هدف دیگری راهنمایی کردن خوانندگان علاقه مند برای یک کلمه کلیدی خاص، به صفحه است.
همانطور که برای نزدیک شدن به این هدف در حال برنامه ریزی هستید، در نظر بگیرید که برای انواع مختلف صفحات می خواهید رتبه بندی کنید. باید ترکیبی خوب از صفحات فرود، مقالات وبلاگ و صفحات سطح بالا در سایت شما وجود داشته باشد. نه تنها تنوع بخشیدن به صفحات ایجاد کننده ترافیک باعث ایجاد ترافیک با کیفیت تر می شود، بلکه با افزایش صفحات اضافی، موتورهای جستجوگر صفحه شما را معتبرتر می بینند.
به آنچه می تواند بین نحوه تعامل ترافیک ورودی با سایت شما به وسیله ی به روز رسانی، بهینه سازی و تصحیح تعادل برقرار کند، بیندیشید.
3. به دنبال کسب قطعه های ویژه Featured Snippets باشید
اهمیت دادن به قطعه های ویژه یک شمشیر دو لبه است. اگرچه رفتن به دنبال این ویژگی های SERP می تواند محتوای شما را در بالای صفحه نتایج قرار دهد، اما همچنین هنگامی که کاربران اطلاعات مورد نیاز را در خود این قسمت ها پیدا می کنند، می تواند از بازدید صفحات دیگر شما کم کند. این یک هدف عالی برای استفاده از سئو برای محتوای بالای قیف (ToFu) است، اما شما نمی خواهید خطر از دست دادن ترافیک بالقوه به صفحات متمرکز و پایین قیف خود را داشته باشید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر با تیم دل سئو همراه باشید.
مطالب مشابه: