اهداف وب سایت خود را بشناسید
اهداف وب سایت خود را بشناسید
هر وب سایتی با دیگری متفاوت بوده و از این رو وبمستر سایت بایستی اهداف تجاری آن را درک کند.
درک این اهداف به شما کمک می کند تا حوزه های مهم در سئو را مشخص کرده و برای خود معیارهایی تعریف کنید. همچنین این کار به شما اجازه می دهد تا به عنوان سئوکار معیار های قابل ارزیابی به روسای خود ارائه دهید.
پارامترهای شما برای اندازه گیری میزان موفقیت در سئو کدامند؟ شما بایستی همیشه این پارامترها را یادداشت کنید. پارامترهای رایج در این خصوص عبارتند از:
- مقدار فروش
- تعداد دانلود
- تعداد ثبت نام در خبرنامه ایمیلی
- ثبت فرم های تماس
- تماس های تلفنی
شاید برای شما جالب توجه بوده باشد که رتبه وب سایت و ترافیک آن در این لیست قرار نداشتند. بایست عرض کنیم که این کار با آگاهی انجام شده است. اما شاید شما در اینجا بگویید که "من در اینجا هستم تا با یادگیری سئو به افزایش رتبه و ترافیک سایتم کمک کنم، اما شما می گویید که اینها اهداف مهمی نیستند؟!"
اتفاقا شما درست شنیده اید. سئو موجب افزایش رتبه وب سایت و در نتیجه آن کسب ترافیک بیشتر برای آن می گردد. اما نکته اینجاست که رتبه و ترافیک پایان ماجرا نیست. اگر با وجود رتبه خوب، کسی بر روی سایت شما کلیک نکند، این رتبه فایده ای نخواهد داشت. همچنین اگر با وجود ترافیک بالا، کسی از فروشگاه اینترنتی شما خرید نکند، این ترافیک نیز ارزشی نخواهد داشت.
به عنوان مثال شما کدام یک از سناریوهای زیر را می پسندید؟
- 1000 بازدید ماهانه از وب سایت و 3 خرید اینترنتی از آن
- 300 بازدید ماهانه از وب سایت و 40 خرید اینترنتی از آن
اگر هدف شما استفاده از سئو برای ترافیک بیشتر با هدف فروش بالاتر باشد، مطمئنا شما دومین سناریو را انتخاب می کنید. قبل از شروع سئو اهداف تجاری خود را مشخص کرده و سپس از سئو برای رسیدن به آنها استفاده کنید.
برنامه ریزی و رسیدن به اهدافمان یکی از مهمترین کارهایمان به عنوان سئوکار است. ما در مطلب اهداف سئو، مهترین مواردی که می توانید از آنها به عنوان سرلوحه خود استفاده کنید نام برده ایم.
این راهنما به شما کمک می کند تا در سئو بیشتر به داده ها تکیه کنید. به جای اقدامات گسترده بدون فکر در سئو، بهتر است که اقدامات کمتر، اما هوشمندانه تری انجام دهید.
کمی به خودتون تکونی بدید و یک چای دیگر برای خود بریزید! پس از آن به سراغ قسمت دوم (موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟) بروید.