
رتبه بندی سئو
بهینه سازی عناصر صفحه قابل مشاهده که بر رتبه بندی تأثیر می گذارد.
عنوان صفحه و توضیحات متا
تگ عنوان صفحه وب و توضیحات متا به دو دلیل برای رتبه بندی سئو بسیار مهم هستند. اول، هر دو باید حاوی کلمه(های) کلیدی اصلی شما باشند تا به گوگل در درک معنای واضح صفحه شما کمک کنند. به جای پر کردن کلمات کلیدی (سئوی قدیمی) از انواع کلمات کلیدی خود استفاده کنید. بهترین تمرین استفاده از مترادف ها، تغییرات کلمه و تغییر ترتیب کلمات در یک عبارت کلیدی است. یک شرکت خدمات سئو حرفه ای می داند که چگونه تگ های عنوان و توضیحات متا را برای کمک به رتبه بندی جستجوهای گوگل و بهبود ترافیک ارگانیک به بهترین شکل بهینه سازی کند.
دلیل دوم اهمیت عناوین صفحه و توضیحات متا این است که فرصتی را برای متمایز کردن نتایج صفحه وب شما از رقبایتان ارائه می دهند. بهترین شیوه های فعلی سئو، عوامل بهینه سازی اخیر مورد استفاده توسط گوگل را در نظر می گیرند، که شامل معیارهای تعامل کاربر مانند زمان حضور در سایت، نرخ پرش و نرخ کلیک می شود. وقتی گوگل تشخیص میدهد که یک صفحه وب برای مدت زمان طولانیتری مشاهده میشود و تعامل بازدیدکنندگان بیشتری با وبسایت وجود دارد، این احتمال وجود دارد که صفحه از صفحاتی با معیارهای کاربر پایینتر رتبهبندی شود. عنوان و توضیحات دقیق و جذاب به افزایش نرخ کلیک و کاهش نرخ پرش کمک می کند.
سرفصل ها (سرصفحه ها)
گوگل از صفحات وب که به طور مستقیم ساختار یافته اند قدردانی می کند (و به آنها پاداش می دهد). استفاده از سرفصل ها به سازماندهی مطالب در صفحه کمک می کند. مانند طرح کلی مقاله ترم، موضوعات اصلی از سرفصل های برجسته تری استفاده می کنند. از نظر سئو، این تگهای عنوان H1 و H2 را شامل میشود و ایدههای کلان بیشتری را شناسایی میکند. هنگامی که جزئیات بیشتری در هر موضوع فراگیر مورد بحث قرار می گیرد، این قسمت های محتوا از سرصفحه های کمتر برجسته مانند H3 و H4 استفاده می کنند. استفاده مناسب از تگ های هدر برای رتبه بندی بسیار مهم است. من بیش از یک بار با تغییر H1 در صفحه اصلی، پیشرفت بزرگی را در رتبه بندی یک وب سایت تجربه کرده ام. ارائه دهندگان خدمات سئو می دانند که چگونه سرفصل ها را برای کمک به بهبود رتبه بندی گوگل بهینه کرده و از آنها استفاده کنند.
در محتوای صفحه
محتوای (متن) یک صفحه وب برای رتبه بندی بالقوه آن صفحه بسیار مهم است. همانطور که در بالا ذکر شد، گوگل معیارهای استفاده از بازدیدکنندگان مانند زمان در صفحه و نرخ پرش را دنبال می کند. اگر شرکت خدمات سئو حرفه ای شما صرفاً عناوین، توضیحات متا و سرفصل ها را برای بهبود رتبه بندی بهینه می کند، این پیشرفت های رتبه بندی ممکن است کوتاه مدت باشند. در نهایت، محتوای درون صفحه باید ارزشی برای بازدیدکننده ایجاد کند. برای مثال، فهرست کردن ساده خدمات، خسته کننده است. زمانی که مزایا یا ارزش آن خدمات را برای مشتری بالقوه درج کنید، صفحه برای بازدیدکننده مرتبط تر می شود. وقتی صفحه مختصر است، طرحبندی جذابی دارد و از رسانههای غنی (ویدئوها، گرافیکها و غیره) استفاده میکند که تعامل بازدیدکنندگان را بهبود میبخشد، پس بهبود رتبهبندی قدرت ماندگاری بیشتری دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو داخلی و بهینه سازی سئو، میتوانید دیگر مقاله های مارا در سایت حیات سازان مطالعه نمائید.
سئو خارج از صفحه: پیاده سازی عناصر بهینه سازی غیر مرتبط با خود صفحه.
تکنیکهای سئوی خارج از صفحه به افزایش اعتبار دامنه وبسایت کمک میکند، که معیاری برای سنجش اعتبار و «توانایی» یک وبسایت برای رتبهبندی خوب است. در حالی که سئوی درون صفحه با کمک به موتورهای جستجو برای درک معنای واقعی یک وب سایت و صفحات وب آن، یک وب سایت را در رتبه بندی مناسب برای عبارات جستجو قرار می دهد، سئوی خارج از صفحه به افزایش اعتبار یک وب سایت و تفسیر گوگل از رتبه بندی وب سایت ها کمک می کند.
رسانه های اجتماعی
استفاده از رسانه های اجتماعی به ایجاد آگاهی از برند و پتانسیل برای بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کند. هر چه یک وب سایت بیشتر در رسانه های اجتماعی شرکت کند، احتمال بازدید کاربران شبکه های اجتماعی از وب سایت بیشتر می شود. از آنجایی که به سئوی خارج از صفحه مربوط می شود، اولویت گوگل ارائه محتوای با کیفیت به کاربرانش است. یکی از بهترین شاخص های محتوای با کیفیت، فراوانی اشتراک گذاری محتوا به صورت آنلاین است. بازاریابی رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای تشویق به اشتراک گذاری محتوای یک وب سایت است.
دل سئو بهترین، با تجربه ترین و متخصص ترین سایت در زمینه سئو، طراحی سایت، تبلیغات حرفه ای
و تضمین رتبه اول گوگل
(: با دلسئو، موتورهای جست و جو را فتح کنید :)