
وایرال مارکتینگ (بازاریابی ویروسی محتوا)
کلمه وایرال مارکتینگ ،به معنی بازاریابی ویروسی است که منظور بازاریابی ویروسی محتوا میباشد.
برای من و شما که عاشق تلگرام، اینستاگرام، و فبسبوک، واتس آپ و سایر شبکه های اجتماعی هستیم، به مطلب و به خصوص ویدئوهایی گفته می شود که به سرعت در همه گروه ها و بین کاربران منتشر میشود، خیلی از کاربران آن را میبینند و به خاطر جذابیت و یا مهم بودن توسط خود کاربران به اشتراک گذاشته میشود، درست مانند ویروس، اما اینجا ویروس از جنس محتوا است که در دنیای دیجیتال زندگی میکند.
ویدئوهای وایرال به سرعت توسط عده زیادی دیده میشوند، و این ویژگی بسیار مناسب برای بازاریابی است، چه روشی بهتر از اینکه خود کاربران تبلیغ کننده شما باشند؟ پایه این روش همان تبلیغات دهان به دهان است که به خاطر راضی بودن یک مشتری به بقیه نیز معرفی می شود و دیگران رایگان شما را تبلیغ می کنند، چه روشی بهتر از این می شناسید؟
بازاریابی وایرال یکی از روش های بازاریابی شبکه های اجتماعی است که در صورت اجرای درست بسیار مفید است و یک شبه ره صد ساله طی کردن در بازاریابی است. اما هر مطلبی و با اصرار وایرال نمی شود، مطلب باید مفید یا جذاب و یا مهم باشد، و قابل اشتراک گذاری در جمع خانواده باشد، کیفیت محصول و یا خدماتی که معرفی می شود بالا باشد، اما هر ویدئویی که این ویژگی ها را داشته باشد وایرال نخواهد شد، و به یک ایده پرداز خوب احتیاج است که خلاقیت بالایی را در کاربران علم بازاریابی داشته باشد و همچنین کمی جامعه شناس ، روانشناس ، مطلع از اخبار و اتفاقات روز باشد و در کنار اینها به روش های ساخت ویدیو ، عکاسی یا ساخت گرافیک هم تسلط نسبی داشته باشد. به غیر از بازاریابی محتوا، بازاریابی های متفاوت دیگری نیز وجود دارد، مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی
:) با دل سئو همیشه یک قدم جلوتر از بقیه باش (:
این نوع از بازاریابی با اطلاعات سر و کار دارد و کسب و کار یا برند میکوشد با به اشتراک گذاری محتوای آموزشی، سرگرم کننده یا آگاهیبخش، به خوانندگان کمک کوچکی کند. نتیجه این کار میتواند در قالب تغییر رفتار مخاطبان و یا آنگونه که بازاریابان مایلند، به شکل تصمیمگیری برای خرید خود را نشان دهد. در حقیقت در این نوع بازاریابی، مردم را به خرید مجبور نمیکنیم؛ بلکه به آنها کمک میکنیم تا بهترین تصمیم را بگیرند و شاید بهترین تصمیم آنها در این میان، خریداری از ما باشد.
سئو نیازمند محتوا است. کانتنت مارکتینگ هم یعنی محتوا. سئو بدون محتوا معنی ندارد. شما نیازمند واژگان، نوشتارها، مطالب و کلیدواژهها هستید. محتوا، سلطان است (Content Is King).
شما در موتورهای جستجو، به خاطر واژه های مشخصی که در محتوای نوشتاری خود دارید، رتبه کسب میکنید. محتوای بیشتر به معنی کلمات کلیدی بیشتر است؛ بدینترتیب، فرصت بیشتری برای رتبهیابی در گوکل پیدا میکنید. از این روست که برای بازاریابی تولید محتوای موفق، پژوهشِ کلیدواژهها از اهمیت اساسی برخوردار میباشد.
دیگر عامل مهم در بهبود سئو، دریافت لینک است. هنگامی که وبسایتهای دیگر به سایت شما لینک میدهند، گوگل شما را به عنوان منبعی معتبر به شمار آورده و در نتیجه آن را در رتبهبندی لحاظ میکند. بهترین راه دریافت بکلینک که در مطلب تولید محتوای عالی که مردم را سرگرم کرده و به آنها آموزش میدهد و در نتیجه، آنها هم این مطالب را به اشتراک گذاشته و به آن لینک میدهند.
گام اول: جذب فالوور و مخاطب در شبکه های اجتماعی
گام دوم: تعامل و ایجاد ارتباط و اعتماد
گام سوم: ارا ئه پیشنهادات محصول یا خدمت
گام های بالا، زیر بنای ایجاد یک کسب و کار موفق در شبکه های اجتماعی است.جذب فالوور و مخاطب از طریق تولید و ارائه محتوای ارزشمند برای مخاطبین در شبکه های اجتماعی و در مرحله بعد در صورت تمایل، هزینه کردن جذب مخاطب با تبلیغات
ایجاد ارتباط و تعامل با مخاطبین و به کمک آنها میتوانند شمارا بشناسند و به شما اعتماد کنند.
تهیه یک یا چند پیشنهاد رد نشدنی ارائه محصول یا خدمتی که مشکلات و نیاز های مخاطبین را پاسخ دهد. یا درآمد زایی از محل تبلیغات و همکاری در فروش داشته باشد.
دل سئو بهترین، با تجربه ترین و متخصص ترین سایت در زمینه سئو، طراحی سایت، تبلیغات حرفه ای
و تضمین رتبه اول گوگل
(: با دلسئو، موتورهای جست و جو را فتح کنید :)