
روش استراتژی محتوای سئو منفی
یک روش استراتژی محتوای سئو منفی
فرایندی که ما در Digital Heretix (شرکت خودمان) استفاده می کنیم تا ریسک را کاهش دهیم و فرایند بازیابی را اجرا کنیم، به صورت زیر می باشد:
- سه تا ده رقیب اصلی برای وبسایت خودتان را پیدا کنید. ما به این گروه از سایت ها (که شامل سایت خودتان هم می شود)، گروه “رقبا” می گوییم.
- داده های رتبه بندی را بررسی کنید تا مشخص شود که رقبای شما برای کدام عبارات جستجو، رتبه بندی شده اند.
- عبارات جستجوی رقبا را بررسی کنید و با استفاده از ابزار Google Ads، مقادیر مربوطه را از نقطه نظر PPC محاسبه کنید تا ارزش بالقوه کاربر را مشخص کنید.
- بک لینک های هر صفحه از سایت رقیب را که در 100 نتیجه برتر در گوگل رتبه بندی شده ند، بررسی کنید.
- عبارات و کلمات کلیدی رقبا را به صورت منطقی گروه بندی کنید، تا بتوانید محتوای معتبر خودتان را که شامل همان عبارات یا عبارات مشابه آن ها می باشد، ایجاد کنید.
- اولویت توسعه محتوا را با مشخص کردن عبارات یا کلمات کلیدی با بیشترین ارزش و کمترین رقابت، تعیین کنید. با استفاده از داده های به دست آمده از Google Ads، ارزش کلمات کلیدی را مشخص کنید. حتی اگر شما در برنامه های پرداخت به ازای کلیک (PPC) فعالیتی ندارید، می توانید از داده های PPC استفاده های زیادی ببرید، زیرا این داده ها شما را قادر می سازد تا بیشترین ارزش تجاری عبارات کلیدی را مشخص کنید.
بعد از اجرای تحقیقات نسبت به رقبا و اجرای تحلیل های مورد نیاز، اگر متوجه شوید که بعضی از محتوای سایت شما قدیمی شده و یا دیگر تاثیر تبدیل خودش را از دست داده، می توانید لینک ها به یک صفحه بهتری ارجاع دهید و محتوا را به صورتی اصلاح کنید که منجر به بهبود کیفیت شان شود. همچنین شما می توانید تمام محتوا از صفحه هایی که خاصیت تبدیل (یعنی نرخ تبدیل کاربر به مشتری) خودشان را از دست داده اند را به یک صفحه معتبر منتقل کنید و تمام صفحه های ضعیف را به صورت دائمی با ریدایرکت 301، به یک صفحه معتبر منتقل کنید.
حالا فقط یک حالت دیگر باقی مانده است. اگر محتوای سایت شما مرتبط با فعالیت های شما می باشد و موضوعات آن توسط رقبا هم استفاده می شود، باید آن محتوا را روی سایت توسعه دهید. یک تقویم محتوا برای ایجاد محتوایی جدید ایجاد کنید و همیشه مطابق با آن تقویم، محتوای جدید منتشر کنید.
مطالب مشابه: