
بازاریابی
در بازاریابی، هزینه اشتباه کردن بسیار کمتر از هزینه اقدام نکردن است.
9 کلمه ارزشمند در بازاریابی و فروش
- رایگان: چه کسی در مقابل پیشنهاد رایگان مقاومت میکند؟
- شما: نشان دهید که محوریت موضوع با مشتری است.
- اختصاصی: به افراد احساس خاص بودن بدهید.
- بدون ریسک: تا با خیال راحت پرداخت کنند.
- راحت: هیچکس حوصله دردسر ندارد.
- محدود: به آن ها حس اظطرار بدهید.
- بلافاصله: به افراد اطمینان دهید که بلافاصله به دریافتی میرسند.
- زیرا: به مشتری نشان دهید که چرا به این محصول نیاز دارد.
- از دست ندهید: روی ایجاد ترس از دست دادن فرصت، مانور دهید.
تبلیغات و بازاریابی اقداماتی است که در قدم اول، مشتریان را از وجود و حضور شما آگاه مینمایند. قدم دوم، خدمات و محصولات شما را به نمایش بگذارد. قدم سوم، مزیت های شما را نسبت به رقبا بر سته سازد. قدم چهارم، مشتریان را نسبت به محصول و خدمات شما علاقمند و کنجکاو کند. قدم پنجم، حس احترام و اعتماد را نسبت به برند شما برانگیزاند. قدم ششم، راه های مختلف دسترسی به شما و کانال های مختلف تهیه محصول و خدمات شما را معرفی نماید. قدم هفتم، نیاز های برآورده نشده خواسته و تمایلات مشتریان را شناسایی کند و برای آن ها محصول و خدمات طراحی کند. قدم هشتم، همه اقدامات فوق را به شکلی هنرمندانه و جذاب و در صورت امکان نامحسوس انجام دهد.
:) با دل سئو همیشه یک قدم جلو تر از بقیه باش (:
نکاتی درمورد بازاریابی
- نارضایتی مشتری برای یک کسب و کار بزرگ، ممکن است فقط به کاهش سود و ضرر موقت منتهی شود. اما در کسب و کارهای کوچک، نارضایتی مشتری و رابطه ضعیف با او میتواند به سادگی به نقطه شروع ورشکستگی و نابودی تبدیل شود.
- بر خلاف تصورعموم، رساندن سود بیشتر به مشتری صرفا تخفیف دادن یا پایین آوردن قیمت ها نیست، بلکه گاهی اوقات یک احترام ساده یا یک تماس تلفنی کوچک کاری میکند که مشتری تا روزی که زنده است شما را فراموش نکند.
- سعی کنید مزیت شما نسبت به رقبایتان، چیزی فراتر از قیمت و تخفیف باشد.
- بازاریابی، هنر پیدا کردن روش های زیرکانه برای جا انداختن محصولاتتان نیست. بلکه هنر ایجاد ارزش واقعی و اصیل است.
- 90 درصد مردم محصول یا خدمتی را که توسط دوستان و آشنایان توصیه میشود را امتحان میکنند. پس به مشتریان فعلی بیشتر از انتظارشان خدمت کنید تا شما را به دیگران معرفی کنند.
- اگر پایگاهی از مشتریان وفادار ایجاد کنید، برای رقبا بسیار سخت است که آن را از بین ببرند.
فرآیند تقسیم بازار
فرآیند تقسیم بازار این امکان را برای شما فراهم میکند تا بتوانید محصولات و خدماتی را طراحی کنید که مناسب بازار هدفتون باشد. درواقع وقتی بازارتان را بشناسید و بدانید در چه قسمتی میخواهید کار کنید، کلی تو هزینه و زمان و منابع صرفهجویی میکنید و ریسک عدم فروش فروش بسیار کم میشود. برای این کار باید بازار مدنظر را به بخش های کوچک تر قابل اندازه گیری و همگن تقسیم کنید.
مثلا بازار خانم های 30 تا 40 سال همیشه آنلاین با درآمد بالای 4 میلیون، ساکن اصفهان و علاقمند به مد، باید ببینید کدام بخش های بازار با توجه به معیارهایی مثل قابل دسترس بودن، سودآوری، رقابت کمتر و تمایز شما جذاب بوده و شما فقط روی آن بخش ها تمرکز کنید. بازاریابی و تبلیغات شما باید براساس هدف گیری این بخش ها باشد. یعنی ببینید بازار هدف شما کجا هستند و شما همانجا بازاریابی کنید تا منابع کمتری مصرف کنید و اثر بخشی بالا برود.
دل سئو بهترین، با تجربه ترین و متخصص ترین سایت در زمینه سئو، طراحی سایت، تبلیغات حرفه ای
و تضمین رتبه اول گوگل