
استراتژی سئو چیست؟
استراتژی سئو که به آن، رویکرد سئو نیز گفته می شود. فرآیند برنامه ریزی و اجرای مراحل طراحی شده برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجوی ارگانیک است.
به عبارت دیگر: استراتژی سئو فرآیندی است که وقتی می خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید، از آن پیروی میکنید.
در اینجا مراحل ایجاد یک استراتژی سئو در سال 2022 آمده است:
مرحله اول: فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید
مرحله 2: صفحه اول گوگل را تجزیه و تحلیل کنید
مرحله سوم: چیزی متفاوت یا بهتر ایجاد کنید
مرحله چهارم: یک قلاب اضافه کنید
مرحله پنجم: بهینه سازی برای سئوی درون صفحه
مرحله ششم: بهینه سازی برای جستجوی هدف
مرحله هفتم: روی طراحی محتوا تمرکز کنید
مرحله هشتم: پیوندهایی به صفحه خود بسازید
مرحله نهم: محتوای خود را بهبود و به روز کنید
مرحله اول: فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید
تحقیق کلمات کلیدی معمولا اولین گام از هر استراتژی قانونی سئو است.
و یکی از بهترین راه ها برای یافتن کلمات کلیدی که مشتریان هدف شما جستجو می کنند؟
مشاوره 24 ساعته 09016847560
پیشنهاد گوگل
شروع به تایپ یک کلمه کلیدی در قسمت جستجوی Google کنید و لیستی از پیشنهادات را پر می کند:
اینها معمولاً کلمات کلیدی عالی برای سئو میسازند، زیرا مستقیماً از Google میآیند.
به این معنی که شما می دانید که مردم در واقع به دنبال آنها هستند.
به علاوه، کلمات کلیدی بلندتر (معروف به «کلمات کلیدی دم بلند» نسبت به اصطلاحات «دم کوتاه» رقابتی کمتری دارند.
بنابراین حتی اگر دمهای بلند سطح حجم جستجوی نسبتاً کمی دارند، رتبهبندی آنها بسیار آسانتر است.
توصیه میکنم تا زمانی که فهرستی متشکل از 10 کلمه کلیدی داشته باشید، چند کلمه کلیدی مختلف را در گوگل تایپ کنید.
یادگیری SEO
اگر تمایل شما به یادگیری بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تنها با تمایل شما به اجرا و آزمایش مفاهیم فراتر رود، از این راهنما بیشترین بهره را خواهید برد.
این راهنما برای توصیف تمام جنبههای اصلی سئو طراحی شده است، از پیدا کردن عبارات (کلمات کلیدی) که میتوانند ترافیک واجد شرایطی را برای وبسایت شما ایجاد کنند، تا سایت شما را برای موتورهای جستجو دوست داشتنی کند.
دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو پیچیده و دائما در حال تغییر است، اما شما به راحتی می توانید اصول اولیه را درک کنید و حتی مقدار کمی از دانش SEO می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش رایگان SEO نیز به طور گسترده در وبسایت ما در دسترس است.
این اطلاعات رو تمرین کنید و تبدیل شوید به یک سئوکار موفق.
اصول بهینه سازی موتور جستجو
آیا تا به حال در مورد سلسله مراتب نیازهای مزلو شنیده اید؟ این یک نظریه روانشناسی است که اساسی ترین نیازهای انسان (مانند هوا، آب و ایمنی فیزیکی) را بر نیازهای پیشرفته تر (مانند احترام و تعلق اجتماعی) اولویت می دهد. تئوری این است که بدون اطمینان از برآورده شدن نیازهای اساسی تر، نمی توانید به نیازهای بالا دست یابید. عشق مهم نیست که غذا نداشته باشی.
بنیانگذار ما، رند فیشکین، هرم مشابهی را برای توضیح روشی که افراد باید در مورد سئو انجام دهند، ساخته است و ما با محبت آن را "سلسله مراتب نیازهای سئو موزلو" نامگذاری کرده ایم
همانطور که می بینید، اساس سئوی خوب با اطمینان از دسترسی به خزیدن شروع می شود و از آنجا به سمت بالا حرکت می کند.
با استفاده از این راهنمای مبتدی، میتوانیم این هفت مرحله را برای سئوی موفق دنبال کنیم:
دسترسی به خزیدن تا موتورها بتوانند وب سایت شما را بخوانند
محتوای متقاعد کننده ای که به پرسش جستجوگر پاسخ می دهد
کلیدواژه برای جذب جستجوگرها و موتورها بهینه شده است
تجربه کاربری عالی از جمله سرعت بارگذاری سریع و UX قانع کننده
محتوای قابل اشتراک گذاری که لینک ها، نقل قول ها و تقویت را به دست می آورد
عنوان، URL، و توضیحات برای جلب CTR بالا در رتبه بندی
نشانه گذاری Snippet/schema برای برجسته شدن در SERP
از دیگر مقالات ما دیدن کنید تا به سئو بیشتر مسلط شوید.