
ابزار های جستجوی کلمات کلیدی
سئوی معنایی یک مفهوم مهم است زیرا به جای یک کلمه کلیدی، امکان تمرکز روی یک موضوع را فراهم می کند.
به همین دلیل، مطالعه و تحقیق کلمات کلیدی نیز متفاوت است. در این مرحله، به جای تمرکز بر یک پرس و جو، باید بر روی بسیاری از پرس و جوهایی که به هم مرتبط هستند هم تمرکز کرد.
برای تحقیق کلمه کلیدی سئو معنایی راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.
ابزار های جستجوی کلمات کلیدی
همه ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs Keyword Explorer، SEMRush Keyword Magic Tool، Moz Keyword Research را می توان برای تحقیقات سئوی معنایی استفاده کرد.
تکمیل خودکار Google، Google People also Ask، Google Suggested Queries، Google Knowledge Graph، Google Knowledge Panel Semantic را می توان برای تحقیقات سئو استفاده کرد.
منابعی مانند ویکی پدیا، Wikidata و Wikihow نیز می توانند برای تحقیق کلمه کلیدی سئوی معنایی مفید باشند.
عناوین ویدیوهای یوتیوب، نظرات، موضوعات تالار گفتمان، و سوالات پرسیده شده در بخش روابط عمومی شرکت ها یا منابع خبری نیز می توانند برای جستجوی معنایی جستجوی کلمات کلیدی مورد استفاده قرار گیرند.
نکته مهم در جستجوی سئو معنایی، گروه بندی سوالات و پرس و جوهای کاربران بر اساس اهداف جستجوی خاص است.
Google Images و Query Refine Bubbels همچنین به تحقیقات جستجوی سئوی معنایی کمک می کنند زیرا آنها نیز با یک سلسله مراتب متنی به یکدیگر متصل هستند.
گوگل نه تنها کلمات کلیدی «و»، «طراحی» و «سایت» را تشخیص می دهد، بلکه قصد کاربر پشت این پرسش ها را برای ارائه دقیق ترین نتایج نیز تجزیه و تحلیل می کند. بنابراین، آنچه می بینیم یک لیست برجسته است که راه های انجام طراحی سایت را توضیح می دهد.
معناشناسی به مطالعه معنا در زبان می پردازد، خواه کلمات، عبارات یا جملات باشد. به عنوان مثال، کلمه “کودک” می تواند به معنای “بچه”، “پسر” یا “دختر” باشد، همه این کلمات از نظر فنی به معنای “کودک” هستند، اما هر کدام معانی خاص خود را دارند. این در حالی است که بحث در مورد اصطلاحات یا ضرب المثل ها ممکن است کمی خسته کننده و گیج کننده تر به نظر برسد، نقش معناشناسی در سئو در سال های اخیر بسیار مهم شده است.
بنابراین، با برآورده شدن اهداف جستجوی احتمالی، صفحات معتبرتر و جامع تری در مورد همان موضوع ایجاد می شود. با سئوی معنایی، محتوای کامل، جامع و راهنما ایجاد می شود. این محتواها همچنین می توانند دارای اپلیکیشن های مختلف وب، محتوای تصویری و ویدئویی، محتوای متنی یا نظرسنجی، فایل های پی دی اف که نیازهای کاربر را برآورده می کنند، داشته باشند. بخش های مختلف یک موضوع در یک سلسله مراتب در URLهای صفحه و Breadcrumb، لینک های داخلی، هِدر و لینک های پاورقی قرار می گیرند.
سئوی معنایی برخلاف محتوای فردی که به طور تصادفی تولید می شود، یک تجربه سازمان یافته برای کاربر را ارائه می دهد. در نتیجه محتوایی که بر پایه سئوی معنایی تهیه شده، در دید موتور جستجوی گوگل، بینگ، یاندکس یا موتورهای جستجوی دیگر به مرور زمان اطمینان ایجاد می کند که کاربر محتوایی را پیدا می کند که با هدف جستجوی یک موضوع خاص مطابقت دارد.
چرا سئوی معنایی مهم است؟
در زمان های نه چندان دوری، گوگل موضوع صفحه را 100% بر اساس کلمات کلیدی ارزیابی می کرد. به عنوان مثال، اگر صفحه ای را نوشتید که از کلمه کلیدی «بهینه سازی سایت» بارها و بارها استفاده می کرد، Google متوجه می شد که این کلمه کلیدی در سراسر محتوای صفحه ظاهر شده است. پس قطعاً این صفحه در مورد بهینه سازی سایت است!!
سپس، در سال 2013، گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار(Hummingbird Algorithm) خود را راه اندازی کرد. این الگوریتم نحوه کار گوگل را به طور وسیعی تغییر داد. به جای اینکه فقط به کلمات کلیدی نگاه کند، اکنون موضوع کلی صفحه را می خواند و درک می کند.بسیار شبیه به انسان.
به عنوان مثال، اگر پیش از الگوریتم مرغ مگس خوار «آموزش بهینه سازی سایت» را جستجو می کردید، گوگل صفحاتی را به شما نشان می داد که دقیقاً این عبارت را در آن صفحه استفاده شده است. اما مرغ مگس خوار باهوش تر از اینها است.گوگل همچنان به دنبال کلمات کلیدی می گردد اما تنها به آنها تکیه نمی کند.
بنابراین به جای اینکه فقط صفحات را برای کلمات کلیدی اسکن کنند، به دنبال صفحاتی می گردد که موضوع “انواع روش های بهینه سازی سایت” یا هر موضوعی حول محور اصلی جستجو را به بهترین نحو پوشش می دهد.
همانطور که موتورهای جستجو هوشمندتر شدند و شروع به درک کردن معنای واقعی کلمات کردند، صاحبان محتوا اقدام به حرکت از ایجاد صفحات وب به توصیف این صفحات وب با استفاده از داده های مفهومی مرتبط و فناوری های وب معنایی کرده اند. این امر با ایجاد واژگان schema.org امکان پذیر شده است، ابتکاری که در سال 2011 توسط بزرگترین موتورهای جستجوی جهان (بینگ، گوگل و یاهو!) برای پیاده سازی یک ساختار طرح داده مشترک برای توصیف صفحات وب راه اندازی شد. در 1 نوامبر 2011 بزرگترین موتور جستجوی روسی Yandex نیز به این انجمن پیوست.
.............................................................................................................................................................................................................
دل سئو بهترین، با تجربه ترین و متخصص ترین سایت در زمینه سئو، طراحی سایت، تبلیغات حرفه ای
و تضمین رتبه اول گوگل
(: با دلسئو، موتورهای جست و جو را فتح کنید :)