
سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب
سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب
در مباحث سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب که هم جستجوی بالایی در موتورهای جستجو داشته باشند و هم رقابت کردن در آن چندان دشوار نباشد، بسیار اهمیت دارد.
اگر کلمات کلیدی انتخابی ما به گونه ای باشد که آمار جستجوی مناسبی نداشته باشند قطعاً تعداد بازدیدکنندهی مناسبی برای وبسایت خود نخواهیم داشت. یا اگر رقابت در آن کلمه کلیدی به شدت زیاد باشد قطعاً نمیتوانیم در مدت زمان مناسب در جایگاه خوبی از نتایج گوگل قرار بگیریم.
۳ ویژگی مهم برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب
۳ ویژگی مهم برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب در این محتوا می گنجانیم.
همانطور که میدانید باید برای هر صفحه از سایت خود کلمات کلیدی مناسبی پیدا کنید. این کلمات باید ۳ ویژگی زیر را داشته باشند:
۱- ارتباط موضوعی کلمات کلیدی
کلمات کلیدی انتخابی شما باید به موضوع وبسایت شما ارتباط داشته باشد. هرگز در موضوعات کاملاً بی ربط به حوزهی کاری خود فعالیت نکنید.
۲- آمار جستجوی مناسب
زمان انتخاب کلمات کلیدی مطمئن شوید که این کلمات، جستجوی مناسبی دارند و به ذهن کاربران شما خطور میکنند!
برای مثال ممکن است شما در وبسایت خود از کلمهی seo استفاده کنید درحالی که مخاطبان سایت این اصطلاح را با نام بهینهسازی سایت بشناسند. پس بهتر است حین انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وبسایت، خود را جای کاربر بگذارید و ببینید برای دسترسی به هر صفحه، چه عنوانی را جستجو خواهید کرد.
همچنین بررسی میزان جستجوی کلمات به کمک ابزارهای سئو هم تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد.
۳- رقابت پذیری کلمات کلیدی
ممکن است کلماتی را پیدا کنید که از نظر شما بسیار مناسب باشند و آمار جستجوی بالایی هم در اینترنت داشته باشند. اما واقعیت این است که شما نمیتوانید با هر کلمهی کلیدی دلخواه خود وارد صفحات اولیهی نتایج گوگل شوید.
چگونه کلمات کلیدی مناسب برای سئو انتخاب کنیم؟
3 گام برای کلمه کلیدی مناسب برای سئو
گام اول- تهیهی لیستی از کلمات کلیدی مرتبط
بهتر است برای هر صفحه از سایت خود لیستی از کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید. این لیست را به کمک روشهای زیر گسترش دهید:
- مشاهدهی نتایج جستجو
- مشاهدهی عبارات مرتبط در گوگل
- پرسش از اطرافیان و کاربران
- آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب با گوگل
سعی کنید تا جای ممکن لیست کلمات کلیدی خود را گسترش دهید. کلماتی که مناسب مقالهی شما نیستند را حذف نمایید. همچنین از کلمات long tail کمک بگیرید.
کلمات کلیدی long tail چه کلماتی هستند؟
تکمیل لیست کلمات با ابزار MOZ keyword explorer
گام دوم- بررسی میزان جستجوی کلمات کلیدی
حالا وقت آن است که ببینید هر کدام از کلمات مد نظر شما در اینترنت چقدر خواهان دارند! برای بررسی میزان جستجو و علاقهمندی به عبارات مختلف میتوانید از ابزارهای زیر کمک بگیرید:
Google trend:
Google trend:گوگل ترند ابزاری است که توسط گوگل ایجاد شده و میزان علاقه مندی کاربران به موضوعات مختلف را از طریق میزان جستجوها نشان میدهد. به کمک این ابزار میتوانید متوجه شوید کدام کلمات کلیدی انتخابی شما بیشتر جستجو میشوند.
پیدا کردن کلمهی کلیدی مناسب با گوگل ترند
مقایسهی دو کلمهی کلیدی در google trend
Google keyword planner:
کیورد پلنر یک ابزار مهم در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است. برای استفاده از آن باید در google adwords حساب کاربری داشته باشید.
به کمک این ابزار میتوانید از میزان جستجوی کلمات کلیدی آگاه شوید. بهتر است از میان لیست خود کلماتی که جستجوی بسیاری پایینی دارند را حذف کنید.
گام سوم – بررسی میزان رقابت پذیری کلمات
برای بررسی رقابت پذیری کلمات باید قدرت رقبای خود را بسنجید. برای این کار میتوانید کلمات کلیدی موجود در لیست خود را در گوگل جستجو کنید و بررسی کنید چه وبسایتهایی در نتایج قرار گرفتهاند.
هرچه امتیاز سایت شما از این میانگین بالاتر باشد رقابت در آن کلمات برای سایت شما سادهتر خواهد بود.
در آخر کلماتی را که جستجوی مناسبی داشتهاند و رقابتپذیر بودهاند را به عنوان کلمات کلیدی مناسب سایت خود انتخاب کنید.
خب امیدورام که با انجام این نکات توانسته باشید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنید.
برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو با Dellseo همراه شوید ما مفتخریم شما را برای طراحی سایت و ممبر آپ تلگرام و ممبر آپ اینستاگرام یاری می کنیم .
جهت اطلاعات بیشتر با روش سئو ، سئوکار ، جست وجوی کلمات کلیدی به این مقالات لینک شده رجوع کنید .
مطالب مشابه :
افزایش تضمینی رتبه الکسای سایت
بهترین شرکت طراحی سایت در ایران