
راهکارهای سئوی داخلی
آموزش سئو داخلی سایت و راهکارهای عملی
وقتی صحبت از راهکارهای سئو داخلی می شود احتمالا اکثر افراد به یاد متا تگ ها و کلمات کلیدی می افتند.
اگر به دنبال آموزش راهکارهای عملی در سئو داخلی هستنید، در جای درستی هستید. در ادامه چک لیستی از راهکارهای سئو داخلی را برایتان فراهم کرده ایم تا با استفاده از آنها ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
1. از یو آر ال های مناسب استفاده کنید
گوگل اشاره داشت است که 3 تا 5 کلمه ابتدایی یو آر ال بیشترین وزن را رتبه بندی دارند. بنابراین یو آر ال های سایت را کوتاه و خوانا کنید. همواره کلمه کلیدی را نیز در یو آر ال ها به کار ببرید.
به عبارت دیگر:
- از ایجاد یو آر ال های زشت بپرهیزید. مانند: Radzad.Com/P=123
- از یو آر ال های بلند نیز خودداری کنید. مانند: Radzad.Com/8/6/16/Cat=SEO/On-Page-Seo-Is-So-Amazing-Omg-Its-The-Best
2. عنوان صفحه را با کلمات کلیدی شروع کنید.
عنوان صفحه، مهمترین فاکتور سئو داخلی سایت است. در حالت کلی هرچه کلمه کلیدی به شروع عنوان صفحه نزدیکتر باشد، احتمال اینکه آن صفحه رتبه بالاتری کسب کند، بیشتر است.
3. کلمات پرکاربرد را به عنوان صفحه اضافه کنید
کلمات پر کاربردی مانند "سال جاری (1396)"، "بهترین"، "راهنما" و "بررسی" می تواند به رتبه صفحه شما در عبارات کلیدی بلندتر کمک زیادی کند.
4. عنوان پست های خود را با تگ H1 بنویسید
تگ H1، مهمترین هدینگ هر صفحه است و بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا نیز به صورت اتوماتیک این تگ را به کد صفحه اضافه می کنند. کدهای سایت را بررسی کرده و از اعمال این نکته اطمینان حاصل کنید.
5. از فایل های مدیا استفاده کنید.
متن ها، تنها محتوای صفحه نیستند. عکس ها و ویدئوها می توانند به کاهش بانس ریت سایت کمک زیادی کنند. بانس ریت و میزان زمانی که کاربر در صفحه سپری می کند از فاکتورهای رتبه بندی گوگل محسوب می شود.
6. عناوین زیر مجموعه های سایت را در تگ H2 قرار دهید
حداق برای یک بار هم شده، کلمه کلیدی صفحه را در تگ H2 نیز قرار دهید.
7. کلمه کلیدی را در 100 کلمه ابتدایی متن به کار ببرید
عبارت کلیدی صفحه را در 100 الی 150 کلمه آغازین متن به کاربرده تا به کاربر القا کنید که بر روی صفحه درستی کلیک کرده است.
8. از طراحی واکنشگرا استفاده کنید
گوگل در سال 2105 شروع به پنالتی کردن سایت هایی کرد که از نمایش موبایلی مناسبی برخوردار نبودند. مطمئنا این واکنش در آینده شدیدتر نیز خواهد شد. ما به شما برای طراحی صحیح سایت، نوع واکنشگرا را پیشنهاد می کنیم.
9. از لینک های خارجی استفاده کنید
این یکی از راه های سئو کلاه سفید برای گرفتن ترافیک بیشتر می باشد. منظور از لینک های خارجی، لینک هاییست که به سایر سایت ها داده می شوند. با این کار به گوگل کمک می کنید که محتوای صفحه شما را بهتر درک کند. همچنین با این کار به گوگل میفهمانید که سایت شما منبعی از اطلاعات است.
10. از لینک های داخلی استفاده کنید
لینک های داخلی (Internal Links) در سئو بسیار موثرند و سعی کنید از دو یا پنج لینک داخلی در هر صفحه استفاده کنید.
11. سرعت سایت را بهبود ببخشید
گوگل صراحتا اعلام کرده که سرعت بارگذاری سایت یکی از معیارهای رتبه بندی صفحات است. شما می توانید با استفاده از CDN، فشرده سازی تصاویر و تغییر هاست خود سرعت سایت را ارتقا دهید. سرعت سایت خود را چک کنید و مطمئن شوید که سرعت بارگذاری آن بیش از 3 ثانیه نمی باشد. تحقیقات نشان میدهد که 75 درصد کاربران بیش از 4 ثانیه منتظر بارگذاری صفحه نمی مانند. یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت، GTMetrix است.
12. از کلمات کلیدی متشابه در متن صفحه استفاده کنید
کلمات کلیدی مترادف یا LSI به گوگل کمک می کند تا محتوای صفحه را دقیقتر درک کنند. بنابراین کلمات مشابه و مترادف با کلمه کلیدی اصلی را همواره در متن به کار ببرید.
13. بهینه سازی تصاویر
حداقل نام یک فایل از تصاویر صفحه را با کلمه کلیدی پر کنید و کلمات کلیدی را در متن جایگزین صفحه نیز به کار ببرید.
14. از دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی استفاده کنید
سیگنال های اجتماعی شاید به صورت مستقیم در رتبه سایت تاثیری نداشته باشد، اما مطمئنا موجب افزایش ترافیک سایت می گردد.
15. مطالب بلند منتشر کنید
آزمایش های مختلفی نشن داده است که مطالب بلندتر از شانس بیشتری در گرفتن رتبه بهتر برخوردارند.
16. زمان حضور کاربران در صفحه را افزایش دهید
اگر کاربری پس از ورود به سایت شما از طریق نتایج گوگل، فورا دکمه Back را بزند، گوگل صفحه شما را بی کیفیت ارزیابی می کند. میزان حضور کاربران در سایت شما دلیلی بر با کیفیت بودن محتوا از دید گوگل است. با نوشتن مطالب دقیق و بلندتر کاربران را در سایت نگه داشت و اصطلاحا Dwell Time را افزایش دهید.
17. کاربران را تشویق به کامنت گذاری کنید
به صورت تجربی مشاهده شده که سایت هایی که دارای کامنت های بیشتری در پست های خود هستند، معمولا رتبه بهتری کسب می کنند. گوگل نیز این مورد را به صورت غیر مستقیم تایید کرده و اعلام کرده است: سایت هایی که کاربران فعال تری دارند، رتبه بالاتری کسب می کنند.
مطالب مشابه: