
کلمات کلیدی برای سئو
کلمات کلیدی برای سئو
در این مقاله دل سئو قصد داریم با شناسایی کلمات کلیدی برای سئو بررسی قرار بدهیم .
همانطور که در مقاله قبلی سئو و کلمات کلیدی اشاره شد موتورهای جستجو پس از خزیدن در صفحات وب محتوای آنها را با کلمات کلیدی ارتباط داده و از طریق الگوریتم های یادگیری ماشین میزان ارتباط صفحات با کلمات کلیدی را استخراج می کنند.
منظور از کلمات کلیدی همان عباراتی است که کاربران در موتورهای جستجو سرچ می کنند. اولین گام در سئو شناسایی کلمات کلیدیِ هدف برای وب سایت است. یعنی باید از بین انبوهی از کلمات کلیدی، وب سایت خود را برای طیف مشخصی از کلمات کلیدی بهینه کرده و تلاش کنید در صفحه اول نتایج جستجو در گوگل جایگاهی پیدا کنید.
دقت داشته باشید که برای یک موتور جستجو تشخیص بسیاری از کلمات دشوار است و این به خاطر ماهیت زبان است. به عنوان مثال یک مثال واقعی مقاله ای در همین وب سایت تحت عنوان «طراحی وب سایت فروشگاهی را پس از مطالعه این 20 نکته آغاز کنید» وجود دارد.همه ما می دانیم که واژه های «نکات» با «نکته ها» به یک معنا هستند اما اگر در گوگل عبارت «نکات طراحی وب سایت فروشگاهی» را سرچ کنید مقاله ی مذکور جایگاهی در چند صفحه اول گوگل ندارد اما کافی است واژه ی «نکات» را به «نکته ها» تبدیل کنید و مشاهده خواهید کرد که مقاله ی این سایت در صفحه اول در رتبه های میانی قرار دارد.(نتایج برای خرداد ماه 1390 گزارش شده است). بنابراین هنگامی که از شناسایی کلمات کلیدی برای سئو صحبت می شود، شما باید به شکل های مختلف یک کلمه، مترادف ها و هم خانواده های آن نیز فکر کنید.
اما تا اینجا متوجه شدیم که منظور از کلمات کلیدی چیست.
اولویت بندی کلمات کلیدی برای سئو
فرض کنید پس از طی گام نخست حدود 30 کلمه کلیدی پیدا کرده اید. سؤالی که پیش می آید این است که بر روی کدام کلمه یا کلمات تمرکز کنیم؟ در این مرحله شما باید کلمات کلیدی برای سئو را بر اساس فاکتورهای زیر اولویت بندی کنید:
1- میزان ترافیک کلمه کلیدی
2- میزان رقابت در آن کلمه کلیدی
3- میزان سودآوری کلمه کلیدی
میزان رقابت در کلمه کلیدی
شاخص بعدی میزان رقابت بر سر کلمه کلیدی است. واضح است که رقبای شما بیکار نیستند و دائما در حال تلاش برای جایگاه پیدا کردن در صفحه نخست گوگل هستند. اما شما باید هوشمندانه اقدام کنید و از انتخاب کلماتی که رقابت در آنها بیش از حد بالاست اجتناب کنید. برای یافتن میزان رقابت در یک کلمه کلیدی شاخصی با عنوان میزان سختی یا Difficulty وجود دارد. ابزارهای زیادی برای اطلاع از میزان سختی رقابت برای یک کلمه وجود دارد که یکی از آنها ابزار KWFinder است. اگر عبارت مورد نظر را در این وب سایت جستجو کنید اطلاعات آن مانند تصویر زیر به شما نشان داده خواهد شد عدد 65 در دایره سمت راست در تصویر پایین نشان دهنده رقابت بسیار سخت بر سر این کلمه است و رقابت برای قرارگرفتن در صفحه اول با کلمه کلیدی «وکیل» بسیار بسیار دشوار است.
میزان سودآوری یک کلمه کلیدی
شاخص بعدی میزان سود آوری یک کلمه است. فرض کنید شما یک دفتر وکالت در تهران دارید و تخصص شما امور بین الملل است. حال فرض کنید با کلمه وکیل شما در رتبه تخست گوگل باشید؛ اگر این اتفاق بیفتد شما آماج تماس ها، ایمیل ها و مراجعات مکرر قرار خواهید گرفت که شاید بیش از 90 درصد آنها اسپم و بی ربط باشند. برای کسی که در تهران در زمینه امور بین الملل وکالت می کند، تقاضای حل و فصل شکایات یک نفر در بندرلنگه یک درخواست بی فایده است. بنابراین به این فکر کنید که جایگاه پیدا کردن در گوگل زمانی برای شما مفید خواهد بود که ترافیک مناسب و با کیفیت برای وب سایت شما بیاورد. به کلماتی فکر کنید که دقیقا مرتبط با کار شما هستند.
بنابراین شما برای اولولیت بندی کلمات ابتدا باید میزان ترافیک آنها را بسنجید. بدیهی است که رابطه ای مستقیم بین میزان ترافیک و میزان رقابت پذیری یک عبارت وجود دارد. هرچه ترافیک یک کلمه بیشتر باشد قاعدتا رقابت نیز در آن کلمه زیاد است. سعی کنید عباراتی با ترافیک معقول و مناسب و میزان رقابت پایین (عددی پایین تر از 25) پیدا کنید. وقت خود را بر سر رقابت بر سر کلمات عمومی (Head Terms) تلف نکنید. چون این عبارات جدا از اینکه رقابت پذیر نیستند سودآوری آنها نیز عموما کمتر هستند و منجر به ترافیک نامربوط به وب سایت شما می شوند. البته یک نوع تفکر هم وجود دارد(بیشتر در ایران) و آن اینکه اگر وب سایت من با یک یا چند کلمه ی عمومی پر ترافیک در صفحه اول گوگل باشد طبیعتا ترافیک وب سایت من بیشتر شده و می توانم از راه های مختلف مانند تبلیغات از آن درآمدزایی کنم.
با دل سئو رتبه اول گوگل شوید چگونه؟
تیم توسعه دل سئو با استفاده از آخرین متد و تکنولوژی ها روز دنیا وب سایت و صفحه هات مجازی شما را طراحی و بهینه سازی می کند و شما را در دنیای مجازی رشد می دهد . پس هدف ما از این دوره آموزشی سئو ، فراگیری فاکتورها و رعایت الگوریتم استاندارد در سایتمان می باشد تا بتوانیم از این طریق مخاطب هدف را به سایتمان جذب کنیم.
جهت اطلاعات بیشتر با سئو و روش سئو و قوانین نانوشته سئو وجود دارد به مقالات قبل رجوع کنید.
مطالب مشابه :
افزایش تضمینی رتبه الکسای سایت