
انواع سئو
انواع مختلف سئو موضوعی است که در این مقاله به آن میپردازیم، اگر شما نیز در مورد سئو کردن سایت خود یا انتخاب بهترین سئو که مناسب کسب و کار شما باشد، به دنبال مطلبی مفید هستید، پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.
انواع مختلف سئو موضوعی است که در این مقاله به آن میپردازیم، اگر شما نیز در مورد سئو کردن سایت خود یا انتخاب بهترین سئو که مناسب کسب و کار شما باشد، به دنبال مطلبی مفید هستید، پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.
بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO فرایندی پیچیده است که انواع مختلفی دارد. اما همه آنها یک هدف را دنبال می کنند.
در ادامه با انواع مختلف سئو و اینکه چه تکنیک هایی برای سئو قابل استفاده هستند آشنا خواهید شد.
انواع سئو
سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو از چهار نوع اصلی تشکیل میشود که تمامی آنها به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو بهتر دیده شوید:
سئو کلاه سفید (White Hat SEO)
سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)
سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)
سئو منفی (Negative SEO)
سئو داخلی (On-page SEO)
سئو خارجی (Off-page SEO)
سئو تکنیکال یا(Technical SEO)
سئو محلی (Local seo)
تفاوت انواع سئو در زمان، هزینه، ریسک و ارزش است.
سئو کلاه سیاه چیست؟
سئو کلاه سیاه از شیوه هایی بر خلاف رهنمودهای موتور جستجو استفاده میکند، بنابراین آنها این ریسک را بهمراه دارند که وب سایت یا محتوای شما از نتایج جستجو حذف شود.
سئو کلاه سیاه شما را سریعتر به جایگاه مورد نظرتان میرساند. این کار معمولا ارزان تر است زیرا شما در حال حرکت در مسیری بر خلاف قوانین گوگل هستید.
سئو کلاه سفید چیست؟
تکنیکهای های سئو کلاه سفید کاملا به دستور العمل های موتور جستجو پایبند میباشد. آنها به احتمال زیاد از تغییرات الگوریتم های آینده تأثیر منفی نمیگیرند، زیرا شما بر اساس قوانین، عمل می کنید. بدست آوردن نتیجه بهتر زمان میبرد، زیرا شما از مسیرهای میانبر اجتناب میکنید اما سئو کلاه سفید، ریسک کمتری به همراه داشته و در طول زمان، ارزش، ماندگاری و پایداری بیشتری دارد.
اکثر شرکت های معتبر سئو و بازاریابی محتوا، از تکنیک کلاه سفید استفاده میکنند.
سئو کلاه خاکستری چیست؟
سئو کلاه خاکستری بین تکنیک های کلاه سیاه و کلاه سفید قرار دارد زیرا تکنیکهای آن معمولا در دستورالعمل گوگل نیست. شما باید در مورد اتخاذ این روش هم احتیاط کنید.
تنها به دلیل اینکه گوگل تکنیک خاصی را بر خلاف قوانین معرفی نکرده، تضمینی بر این نیست که در رتبه شما تاثیر منفی نخواهد گذاشت. در واقع گوگل میگوید:
سئو منفی چیست؟
سئو منفی، اجرای روش های سئو کلاه سیاه یا خاکستری در وب سایت شخصی دیگر با هدف آسیب رساندن میباشد. رقبای شما آسیب دیده و باعث بالا آمدن سایت شما میشود.
سئو داخلی و سئو خارجی
ممکن است اصطلاحات سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) را شنیده باشید. این اصطلاحات به موضوع تلاش بهینه سازی شما اشاره کرده و میتوانند هر کدام از تکنیک های سئو کلاه سفید، خاکستری و یا کلاه سیاه را استفاده کنند.
سئو داخلی چیست؟
سئو داخلی بر وب سایت و محتوای شما متمرکز میباشد. هدف آن اطمینان از موتورهای جستجو و جستجوکنندگان است که به راحتی مطالب شما را پیدا و درک کنند. سئو داخلی به طور عمده به گوگل و بازدید کنندگان کمک میکند که تصمیم بگیرند که آیا محتوای شما مناسب و بالقوه مفید است یا خیر.
سئو خارجی چیست؟
سئو خارجی شامل تکنیکهایی است که خارج از سایت و به منظور بهینه سازی آن انجام میشود. سئو خارجی بر روی دریافت سیگنال از دیگر سایت ها به سایت شما متمرکز است.
سئو تکنیکال یا Technical SEO
SEO تکنیکی اصطلاحا ظرفی برای فعالیتهاییست که به خزنده های موتورهای جستجو کمک میکند تا سایت شما را به درستی فهرست بندی کنند.
موتور های جستجو، چون گوگل دائما در حال تغییر الگوریتم های رتبه بندی خود به منظور عملکرد دقیق و بهتر هستند.
سئوی تکنیکال نیز باید همگام با آنها همچنان در حال تغییر باشد تا با موتورهای جستجو هماهنگ شود.
سئو محلی (Local seo)
سئو محلی نوعی از سئو است که برای کسب و کارهای محلی کاربرد دارد.
به عبارت دیگر اگر شما وبسایت دارید و هدف شما مراجعه مشتری بصورت حضوری است باید وبسایت خود را بصورت محلی سئو کنید.
تمامی موارد گفته شده در بالا برای سئو محلی نیز صدق میکند.
دل سئو بهترین، با تجربه ترین و متخصص ترین سایت در زمینه سئو، طراحی سایت و تبلیغات حرفه ای
تضمین رتبه اول گوگل
با ما باشید آسوده باشید