
چگونه پیج اینستاگرام را برای کسب و کار بهینه کنیم
در این مقاله به معرفی نکات ضروری در بهینه سازی پیج اینستاگرام برای کسب و کار خواهیم پرداخت، پس تا پایان با ما همراه باشید. در مرحله اول بهینه سازی پیج، باید این موارد در بخش های مختلف پیج اینستاگرام ما رعایت شده باشد:
پروفایل
- با کیفیت باشد.
- شما راحت شناخته شوید.
- تداعی کننده شخصیت و کاراکتر شما باشد.
بیو (بیوگرافی)
-
جملات شفاف و واضح باشند.
- به چه کسانی و چگونه کمک میکنید. حاشیه نرفتن و رفتن سر اصل مطلب و دعوت به اقدام (Call to Action)
هایلایت
- از کاور های گرافیکی هایلایت متناسب با هویت بصری برند خود استفاده کنید.
- 3 تا 6 عدد هایلایت عدد مناسبی است ولی میتوانید از تعداد بیشتری نیز استفاده کنید.
- در هایلایت ها، خدمات یا محصولات خود را معرفی کنید.
- یک هایلایت را به رضایت مشتریان از محصول یا خدمات اختصاص دهید.
پست ها
- طوری پست ها را تهیه کنید که در نمای کلی، هویت برند و شخصیت شما را تداعی کند.
- از رنگ بندی با تم یکسان استفاده کنید.
- از فونت های متنوع استفاده نکنید.
- سعی کنید سایز و نوع فونت ها یکسان باشد.
- اگر تجربه ای ندارید از متخصص گرافیک یا برند سازی کمک بگیرید.
محتوا
- سعی کنید محتوایی که تولید میکنید با ادعا و قول هایی که در بیو نوشته اید هماهنگ باشد.
- محتوای شما باید حاوی مطالب ارزشمند و مفید باشد.
- با کپی کردن محتوای بقیه نمیتوانید رشد کنید. فالوور ها باید به شما و اصالت پیج شما اعتماد کرده و به دلیل محتوای منحصر به فرد و جذابی که نشر میدهید، با میل و علاقه شما را دنبال کنند.
- :) با دل سئو همیشه یک قدم جلو تر از بقیه باش (:
راهنمای انتخاب نام کاربری برای برند سازی پیج کاری اینستاگرام
-
- مشابه نداشته باشد
- راحت تلفظ شود
- مرتبط با شما باشد
- در ذهن بماند
- جذاب باشد
- به موضوع پیج مرتبط باشد
نکته: آیدی خود را با حروف تصادفی و سال تولد خود پر نکنید، هرچه آیدی شما ساده تر باشد به چشم مخاطبین، جذاب تر به نظر می آید. لازم به ذکر است که در عمل، همه نکات نام برده شده به طور یکجا قابل اجرا نیست ولی برای انتخاب نام به شما کمک میکند.
برای برند سازی در اینستاگرام باید یک اسم پیج مناسب و مرتبط با موضوع و فعالیت پیج خود انتخاب کنید. سپس بر اساس آن هدف گذاری کرده و فعالیت پیج خود را به صورت مستمر ادامه دهید تا به مرور زمان به یک برند معتبر در اینستاگرام تبدیل شوید.
در عمل، همه نکات نام برده شده به طور یکجا قابل اجرا نیست، ولی برای انتخاب نام به شما کمک میکند.
اولین موردی که باید بدانید این است که نام (Account name) و نام کاربری (username) با هم متفاوت هستند.
نام (Account name) ، همان چیزی که باید در تنظیمات حساب کاربری خود وارد کنید و در پروفایل شما نمایش داده میشود، در واقع همان نام خودتان یا نام تجاری شما میباشد.
اما نام کاربری یا همان username در اینستاگرام متفاوت است. نام کاربری همان چیزی است که دیگران بر اساس آن شما را پیدا میکنند یعنی در جستجوی نام کاربری شمارا وارد میکنند تا حساب کاربری تان را پیدا کنند. بهتر است که نام کاربری و نام نمایشی شما یکسان باشد چون پیج بازدهی بالایی خواهد داشت.
استفاده از نام و برند شخصی خودتان نیز اشکالی ندارد؛ اما باید بررسی کنید که برند کاری برای شما بازدهی بیشتری دارد یا برند شخصی؟
توصیه های نام گذاری:
- انتخاب اسم پیج بر اساس موضوع فعالیت
- انتخاب نام کاربری با تلفظ آسان
- تا میتوانید اسم پیج خود را کوتاه تر کنید
- استفاده از پسوند ها یا پیشوند های مرتبط با رشته کاری شما به علاوه نام یا نام خانوادگی
از اسم های شعار مانند پرهیز کنید
انتخاب اسم پیج منحصر به فرد که دیگران از آن استفاده نکرده باشند بسیار مناسب است، یک نام برند خوب حتما نیاز نیست که به کاربران شما بگوید که شما چه نوع خدماتی را ارائه می دهید، نامی که راحت به ذهن سپرده شود و در درون یک داستان به وجود بیاید میتواند اثر بخشی بیشتری داشته باشد.
دل سئو بهترین، با تجربه ترین و متخصص ترین سایت در زمینه سئو، طراحی سایت، تبلیغات حرفه ای
و تضمین رتبه اول گوگل
:) با ما باشید آسوده باشید (: