
بازاریابی مستقیم
کمپین های بازاریابی مستقیم باید یک پیام مشوق یا تحریک کنندهارائه دهند تا بتوانند پاسخی از مصرف کننده دریافت کنند.
بازاریابی مستقیم( غالبا بخاطر تاکتیک های تهاجمی اش شناخته میشود، که تلاش میکند به مشتریان جدید دست پیدا کند، البته آن هم با استفاده از ابزار های ارتباط مستقیم ناخواسته) اغلب مورد استفاده قرار میگیرد تا بازاریابان به مشتریان موجود و یا قبلی دسترسی پیدا کنند.
کمپین های بازاریابی مستقیم باید یک پیام مشوق یا تحریک کنندهارائه دهند تا بتوانند پاسخی از مصرف کننده دریافت کنند. بنابراین این روش با تکیه بر نتایج اثرپذیری و همچنین پاسخ سریع مصرف کنندگان، به راحتی قابل اندازه گیری، تحلیل و تغییر سیاست است.
مشاوره 24 ساعته 09016847560
بازاریابی مستقیم چگونه انجام میشود؟
در بازاریابی مستقیم، بازاریاب میتواند از انواع وسایل ارتباط جمعی استفاده کرده و سپس منتظر واکنش مستقیم مصرف کننده باشد. در بازاریابی مستقیم، به دلیل انجام فرآیند تبلیغات در وسعت زیاد، به دلیل انجام فرآیند تبلیغات در وسعت زیاد، جمعیت کثیری از مخاطبان پوشش داده میشوند و ممکن است تعداد بسیاز زیادی از این افراد هیچ تمایلی به خرید محصول مورد نظر یا استفاده از خدمات ما نداشته باشند و یا بعدا تمایل پیدا کنند.
انواع بازاریابی مستقیم
روشی که بازاریابان ازطریق آن با مشتریان بالقوه در تماس هستند و کالا یا خدمات خود را معرفی و به فروش میرسانند. تلفن از قدیمی ترین ترفند های مورد استفاده از بازاریابی بوده است که هنوز هم در بین کسب و کارها رواج دارد و در بسیاری موارد در صورت استفاده درست و حضور بازاریابان آموزش دیده میتواند فروش خوبی نیز در پی داشته باشد.
فقط باید این مسئله را در نظر داشت که هنگام بازاریابی تلفنی، باید اطلاعاتی دقیق و کاملا درست، در اختیار مشتری قرار بگیرد. در غیر این صورت وفاداری مشتری به ما و خدماتمان دچار لغزش خواهد شد.
ارسال پیامک
ارسال پیام های متنی، از طریق سامانه های پیامکی به ویژه در صورت داشتن یک لیست مناسب از مخاطبین بالقوه باعث افزایش اشتراک گذاری پیام ما بوده و ما را با توده ای از مشتریان روبه رو خواهد کرد. یک پیغام خوب در بازاریابی پیامکی، باید خیلی واضح، کوتاه و صادقانه ارسال شود. در صورت امکان، مشتری را با اعلام جشنواره ها یا تخفیفات ویژه ترغیب به خرید یا مشارکت با ما کند.
:) با دل سئو همیشه یک قدم جلوتر از بقیه باش (:
ارسال کاتالوگ
طراحی یک کاتالوگ جذاب از محصولات و خدمات و معرفی مجموعه ما، به افراد کمک میکند با ما در تماس باشند و بیشتر ارتباط بگیرند. در کاتالوگ باید توضیح مختصری در مورد محصولات داده شود و از تصاویر با کیفیت و جذابی استفاده گردد. این روش یکی از ارزان ترین و در عین حال موثرترین روش ها است.
ارسال مارکتینگ
1- ارسال ایمیل به مشتریان قدیمی و مشتریان موجود برای بهبود رابطه با آن ها و ایجاد وفاداری در آن ها
2- ارسال ایمیل به مخاطبان هدف انتخاب شده به منظور ایجاد مشتری جدید
3- استفاده از تبلیغات شرکت های دیگر در ایمیل های ارسالی
نمایش تبلیغات
نمایش تبلیغات،تبلیغات تعاملی است که مشتریان میتوانند با کلیک کردن آن شرکت را بشناسند. بنر های ثابت، پنجره های بازشو، ویدئو و واحد های شناور مثال هایی از این ابزار ها هستند.