
عنوان مناسب برای صفحات سایت
عنوان مناسب برای صفحات سایت
عنوان مناسب برای صفحه سایت مهم ترین پارامتری است که گوگل توجه خاصی به ان دارد و در رتبهبندی صفحات سایت سئو نقش مهمی را ایفا میکند. یکی از دلایل توجه خاص گوگل به عنوان صفحات، نمایش عنوان در نتایج جستجو است.
منظور از عنوان صفحات همان عبارتی است که هنگام مشاهده یک سایت، در تب مرورگرها به نمایش درمیاید. به این عبارت گفته میشود .درواقع عنوان صفحات می توانند بیشترین اطلاعات را در مورد موضوع متن در اختیار گوگل قرار دهند.
تولید محتوای استاندارد
یکی از مهمترین و اصلی ترین پارامترهایی که گوگل هنگام رتبه بندی سایت ها به ان توجه دارد، محتوای صفحات هستند. متن های موجود در صفحات مختلف وبسایت هستند که ما قصد داریم با استفاده از ترفندهای سئو، در معرض دید کاربران قرار دهیم. تولید محتوا که میتواند با فرمتهای مختلفی انجام شود، اصلی ترین بخش از فرایند سئوی داخلی می باشد.
اگر میخواهید امتیاز خوبی در کلمات کلیدی تان کسب کنید بهتر است برنامه خاصی برای تولید محتوا داشته باشید. محتوای شما باید بهمنظور جلب رضایت کاربران نوشته شود تا بتواند امتیاز خوبی در گوگل کسب کند
استفاده مناسب از لینکهای داخلی در صفحات سایت
اگر میخواهید یک مطلب جذاب برای رباتهای گوگل اماده کنید، از هر مقالهای که تهیه میکنید به صفحات مرتبط و مقالات لینک بدهید. این کار به رباتها کمک میکند که به راحتی به صفحات دیگر دسترسی داشته باشند. علاوه بر آن، لینکهای داخلی این امکان را فراهم میکنند که بتوانید از قدرت صفحات مهم سایت خود برای رشد صفحات دیگر استفاده کنید.
استفادۀ مناسب از تگ های Heading
تگهای هدینگ برای مشخص کردن تیترهای موجود در متن صفحات ایجادشدهاند و اندازه انها به ترتیب از H1 تا H6 کوچکتر شده و به همین نسبت از اهمیت انها نیز کاسته میشود. ما باید از تگهای هدینگ به طور مناسب درصفحات مختلف سایتمان استفاده کنیم تا ازنظر سئو سایتی استاندارد داشته باشیم.
جلب توجه کاربران هنگام جستجو
درصورتیکه در دیسکریپشن هر صفحه به شکل درست از کلمات کلیدی همان صفحه استفاده کنید، سیگنالی به گوگل ارسال میکنید که بتواند درک بهتری از محتوای صفحه داشته باشد. بسیاری از کاربران به شکل نادرستی از ان استفاده میکنند که نه تنها کمکی به رشد سایت انها نمیکند، بلکه منجر به افت امتیاز صفحات سایت خواهد شد. بهترین روش این است که به جای استفاده از کلمات کلیدی به صورت پشت سر هم و بدون مفهوم، از این کلمات در یک جمله مفهومی استفاده کنید.
بهینه سازی چگالی کلمات
در اوایل ورود اینترنت به ایران، چگالی کلمات کلیدی نقش مهم و پررنگی را در رتبه بندی نتایج گوگل ایفا میکردند. به همین علت کاربران برای اینکه بتوانند در گوگل به رتبه خوبی برسند، از کلمات کلیدی به دفعات و به تعداد زیاد در متن خود استفاده میکردند و در بسیاری از موارد نیز میتوانستند رتبههای خوبی کسب کنند اما در حال حاضر شرایط متفاوت است و الگوریتم های گوگل به حدی هوشمندانه عمل میکنند که نمی توان آنها را فریب داد.
بهینه سازی سرعت بارگذاری سایت
هنگام بارگذاری سایت، هرچه تعداد درخواست های ارسالی به سرور کمتر باشد، سرعت لود سایت افزایش مییابد. یکی از راهکارهای کاهش تعداد درخواستهای ارسالی به سرور، استفاده از ان است.
روش دیگر این است که نسخه های از سایت به طور شما اماده در سرور ذخیرهشده و با هر بار مراجعه به کاربر نمایش داده شود. درواقع بهجای اینکه هر بار درخواست های متعدد به فایلها ارسال شود، نسخهای از سایت را که قبلا ذخیره شده است به کاربر نمایش میدهیم.
لینک سازی
در بحث سئوی خارجی، لینک سازی اهمیت زیادی دارد و تمامی فعالیت هایی که در سئوی خارجی انجام میشود در راستای لینک سازی صحیح، اصولی و منطقی است. در فرایند لینک سازی، لینکها باید در سایت های مرتبط ایجاد شوند. در غیر این صورت الگوریتم پنگوئن دست به کار شده و وبسایت متخلف را پنالتی میکند.
پنالتی پنگوئن بهگونهای است که وبسایتی که تا روز قبل در صفحه اول نتایج گوگل قرار داشته است، یه دفعه صفحات اخر سایت پرتاب خواهد شد. در این حالت، وبسایت توسط الگوریتم پنگوئن پنالتی شده است و نمودار سرچ کنسول مانند تصویر زیر با شیب زیادی نزولی خواهد شد.
با طراحی دوره جامع سئو این فرصت را برای شما عزیزان فراهم کرده است که فرایند یادگیری را در کمترین زمان ممکن با dellseo و به صورت کاملا حرفه ای به پایان برسد.
مطالب مشابه: