تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

به زبان ساده، یک استراتژی محتوای خوب این قدرت را دارد که مخاطب ایده‌آل شما را جذب کند و آنها را به یک مخاطب تعامل کننده با مشتری تبدیل کند.

خیلی از دوستان ما هستند که همچنان از ما می‌پرسن این تولید محتوا که میگین به چه معناست؟

ما هم تصمیم گرفتیم که در این مقاله را جب تولید محتوا، مطلبی را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم و اگر کسی از اطرافیان شما نمیداند که تولید محتوابه چه معناست، پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را برایش ارسال کنید. 

تعریف تولید محتوا در دنیای بازاریابی کاملا واضح است. محتوا به صدا، متن، تصویر، ویدئو یا ترکیبی از هر چهار مورد گفته می‌شود که برای مخاطبان ارزش ایجاد می‌کند. مثلا مقاله ای که درحال خواندن آن هستید، ترکیب محتوای متنی و تصویریه که از طریق فرآیند (نوشتن محتوا) ایجاد شده است. اما وقتی درمورد تولید محتوا صحبت میکنیم، معنای محتوا بسیار وسیع تر می‌شود.

تولید محتوا یعنی ارائه اطلاعات مرتبط با کسب و کارتان که برای مخاطبین انسان خلق می‌شود و در رسانه هایی که آن ها حضور دارند، منتشر می‌شود. این محتوا که تولید میکنید، یک وظیفه خیلی مهمی دارد، وظیفه تولید محتوا برای شما، برقراری ارتباط با تک تک مخاطبین می‌باشد. هدف اصلی آن هم، شناخت دغدغه مخاطب و ارائه راه‌حل مناسب می‌باشد.

:) با دل سئو همیشه یک قدم جلو تر از بقیه باش (:

آنچه دیگران از بازار یاب های محتوا نمی‌دانند

چیزی که مخاطبان از یک مقاله می‌بینند: یک پست وبلاگ

چیزی که مخاطبان از یک مقاله نمی‌بینند:

1- شناخت پرسونای مخاطب

2- تدوین تقویم محتوا

3- بررسی

4- ها منبع

5- نوشتن چرک نویس اولیه

6- ویراستاری متن 

6- دابل چک نهایی

7- پیدا کردن تصاویر مرتبط

8- انتشار یک پست وبلاگ

مدیران محتوا چگونه برنامه ریزی می‌کنند

اهداف بازار یابی را بر اساس مدل SMART تعیین کنید، اسمارت یا SMART از پنج حرف تشکیل شده است که هرکدام بیانگر یک شاخص برای هدف گذاری است.

  • مشخص
  • قابل اندازه گیری
  • دست یافتنی
  • واقع گرایانه یا مرتبط
  • در محدوده زمانی مشخص
  • رویکرد و دارایی های سازمان را بررسی و ارزیابی کنید.
  •  نقشه سفر مشتری را برای پرسوناهای خود طراحی کنید.
چند مثال درمورد تولید محتوا
  • تولید محتوای متنی= وبلاگ

  • تولید محتوای صوتی= پادکست

  • تولید محتوای تصویری= محتوای اینستاگرام

  • تولید محتوای ویدیویی= محتوای یوتیوب

7 رکن استراتژی محتوا
  • محتوای آموزشی: وقتی چیزی را به مخاطب خود آموزش می‌دهید، شما را به عنوان یک متخصص و کارشناس تایید، به شما اعتماد می‌کند.
  • محتوای انگیزشی: وقتی به مخاطبین خود انگیزه می‌دهید تا کاری را شروع کنند، پیشرفت کنند یا حتی بهتر شوند، قطعا مخاطبین شما را به عنوان یک مرجع و مربی همراهی می‌کنند.
  • محتوای حاوی اطلاعات مفید: هنگامی که محتوایی ارائه می‌دهید و با آن مخاطبان خود را درمورد موضوعی آگاه و مطلع می‌کنید. نشان می‌دهید که همیشه به روز هستید و این کار باعث ایجاد اعتبار می‌شود.
  • محتوای شخصی: معرفی مجدد خودتان، سبک زندگی‌و یا داستان خودتان.
  • محتوای سرگرم کننده: هنگامی که برای سرگرم کردن مخاطبان خود، محتوا تولید می‌کنید، برَند خود را دوست داشتنی و لذت بخش می‌کنید. محتوای سرگرم کننده به شما کمک می‌کند تاریخ مخاطبین خود را بشکنید و ارتباط  راحت تر ایجاد شود، ولی زیاده روی نکنید. متن شما حتما باید از یک منبع معتبر باشد و اطلاعات غلط به مخاطبین خود ندهید.
  • محتوای تبلیغاتی (فروش) : بهتر است بدانید که تبلیغ کسب و کار شما اشکالی ندارد. مشتری هایی که راضی هستند حتما رضایت آنها را به اشتراک بگذارید.
  • معرفی محصولات و خدمات خود مرتبط با زندگی و نیاز مخاطبین
  • کمپین های فروش، جشنواره ها و تخفیفات
  • محتوای گفتگو محور: تشویق مخاطبان به تعامل با شما
  • شبکه سازی در حوزه صنعت و تخصص شما
  • اشتراک گذاری ایده های جدید و راه های جدید برای فکرکردن به مسائل

دل سئو بهترین، با تجربه ترین و متخصص ترین سایت در زمینه سئو، طراحی سایت، تبلیغات حرفه ای

و تضمین رتبه اول گوگل

:) با ما باشید  آسوده باشید (:

 

 


فهرست سایت

عضویت در خبرنامه

مجموعه مطالب

دل سئو - DELL SEO

خرید ممبر واقعی تلگرام + پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و تلگرامی

دل سئو یک مجموعه کاملا تخصصی در زمینه خدمات خرید ممبر تلگرام می‌باشد که تلاش می‌کند بهترین خدمات تلگرام را به شما ارائه دهد. نگران ساعت پاسخگویی نباشید!! ما 24 ساعته آماده پاسخگویی هستیم. همین حالا با ما تماس بگیرید:09016847560
 
تماس با ما
تهران
02177689472
09016847560
با ما همراه باشید
خدمات ما
تخفیف امروز :
10K ممبر اد اجباری امروز فقط 210 هزار تومان
همین الان سفارش دهید ...
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به گروه دل سئو می باشد.