روش های سئو
روش های سئو
در این قسمت روش های سئو را برای شما توضیح دادهایم:
اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد کارکرد سئو به دست بیاورید حتما لازم است بدانید که از سئو به چند روش میتوان استفاده کرد.
سئوی کلاه سفید:
از آنجایی که تعداد افرادی که از موتورهای جستوجو برای ارائه خدمات و محصول استفاده میکنند بسیار زیاد است و تعدا کاربران این سایت ها از آن هم بیشتر است، موتورهای جستوجو مجبور شدهاند یک سری قوانین برای رتبهبندی و ترتیب نمایش این سایتها تعیین کنند.
سئوی کلاه سیاه:
تعداد دیگری هم از وبسایت ها وجود دارند که قوانین موتورهای جستوجو گر را چندان دوست ندارند و همیشه سعی میکنند دستکاریهایی در کدنویسی و کلمات کلیدی خود بکنند تا رتبه بالاتری در گوگل داشته باشند!
سادهتر برایتان بگویم، میخواهند سر موتورهای جستوجوگر کلاه بگذارند! اسم این کلاهبرداری سئوی کلاه سیاه است. البته موتور ها هم توانستهاند خودشان را با الگوریتمهایی مثل پاندا و پنگوئن بهروزرسانی کنند تا سایتهایی که قوانین را دور میزنند را به عنوان اسپم جریمه کنند. حتی اگر سایتهایی که جریمه شدهاند، محتوایشان را اصلاح نکنند، ممکن است از لیست نتایج به کلی حذف شوند!
سئوی کلاه خاکستری:
شنیدید میگویند "دزد نگرفته پادشاه است"؟ خب اگر شنیده باشید کارمان راحت است! چون الان دیگر "سئوکار نگرفته کلاه خاکستری است!" تا بحال خواندید که سئوی کلاه سفید کاملا قانونی و سئوی کلاه سیاه، کاملا غیرقانونی است! حالا اگر خیلی سختگیری نکنیم، میتوانیم بگوییم که سئوی کلاه خاکستری تکنیکهایی استفاده میکند که از نظر موتورهای جستوجو کاملا طبیعی نیستند اما هنوز مجازاتی هم ندارند.
اهمییت سئو
اهمییت سئو این است 91 درصد از افراد برای پیدا کردن سوال، محصول و خدمات مورد نظرشان از موتورهای جستجو استفاده می کنند. از طرف دیگر اکثر آنها تنها به صفحه اول اهمیت می دهند! حتی در همان صفحه اول هم 58 درصد بر روی 3 نتیجه اول کلیک می کنند و 34 درصد فقط بر روی نتیجه اول کلیک می کنند ، تلاش تمام صاحبان کسب و کارهای اینترنتی این است که به شکلی در صفحه اول و بین سه نتیجه اول قرار بگیرند .
برای دستیابی به این مهم 2 راه وجود دارد که یکی از آن ها با پرداخت پول ( نمایش در بالای صفحه در ازای پرداخت پول به گوگل و دیگر موتورهای جستجو ) و دیگری طبیعی یا ارگانیک ( سئو ) می باشد . ولی از آنجایی که در مدل پولی در کنار نتیجه سایت شما کلمه advertisement به صورت مخفف با دو حرف AD نمایش داده می شود ، طبق آمار اکثر مردم زیاد تمایلی به آن نشان نمی دهند و به سایتی که به صورت طبیعی در نتایج اول قرار گرفته باشد اعتماد بیشتری دارند .
حدودا 73 درصد بر روی نتایج طبیعی کلیک می کنند و تنها حدود 27 درصد بر روی لینک های تبلیغاتی کلیک می کنند. همین عوامل باعث شد که اکثر وب سایت ها سعی کنند که به صورت طبیعی در نتایج اول قرار گیرند . اینجا بود که علم سئو و یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به وجود آمد!
کاربرد سئو
کاربرد سئو این است که متوجه شویم الگوریتم های موتورهای جستجو بر حسب چه موارد و معیارهایی سایت ها را رتبه بندی می کنند تا با انجام مهندسی معکوس و متوجه شدن و رعایت کردن این معیارها ، سایتمان به نتایج اول دست پیدا کند! این معیارها در حدود 200 فاکتور می باشند! هدف همه آن ها تصمیم گیری برای رتبه بندی سایت ها می باشد. آن ها تصمیم می گیرند که یک سایت در نتیجه اول باشد و سایت دیگری در همان زمینه در صفحه دهم باشد
با دل سئو dellseo رتبه اول گوگل شوید ! حتماً با خود می پرسید چگونه ؟
تیم توسعه ما با استفاده از آخرین متد و تکنولوژی ها روز دنیا وب سایت و صفحه هات مجازی شما را طراحی و بهینه می کند و شما را در دنیای مجازی رشد می دهد . پس هدف ما از این دوره آموزشی سئو ، فراگیری فاکتورها و رعایت الگوریتم استاندارد در سایتمان می باشد تا بتوانیم از این طریق مخاطب هدف را به سایتمان جذب کنیم.
مطالب مشابه :
افزایش تضمینی رتبه الکسای سایت
بهترین شرکت طراحی سایت در ایران