
رازهای مهم سئو
1. ساختار URL خود را ارزیابی کنید.
یک URL مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. ساختار URL وب سایت شما مانند فرمول ریاضی است. اگر به درستی دنبال شود، جواب درست را به شما می دهد. مهم است که هر یک از نکات زیر را از URL های موجود خود حذف کنید:
حروف بزرگ
شخصیت های خاص
آدرس های اینترنتی شما نیز باید کوتاه و شیرین باشد. مردم می گویند URL های طولانی برای جستجوهای دم بلند مربوط به موضوع شما بهتر است، اما مراقب باشید. در حالی که این موضوع صحیح است، شما هنوز هم فرصتی برای بهینه سازی بزرگتر را از دست نمی دهید. URL های کوتاه که بر روی کلمه کلیدی اصلی شما می خواهید برای رتبه بندی متمرکز شوند، رتبه بندی آنلاین شما را به شدت ارتقا می بخشند.
2. سرعت سایت خود را ارزیابی کنید.
تجربه کاربر بسیار مهم است و موتورهای جستجو نیز متوجه خواهند شد که اگر وب سایت شما مدت زمان طولانی برای بارگذاری دارد. آنها قادر نخواهند بود صفحات شما را خزش یا فهرست بندی کنندو در نتیجه، صفحات شما عملاً وجود ندارد.
وب سایت شما باید با توجه بازدید کننده شما طراحی شود. هیچ کس نمی خواهد مدت طولانی منتظر بماند تا یک صفحه بارگذاری شود و کند شدن سرعت سایت باعث می شود بازدید کنندگان از صفحه یک رقیب بازدید کنند. زمان بارگذاری وب سایت شما باید کمتر از دو ثانیه روی دسک تاپ و زیر یک ثانیه در تلفن همراه باشد. اگر وب سایت شما چهار ثانیه یا بیشتر بار دارد، می تواند باعث از بین رفتن کندی قابل توجه در ترافیک وب شود و در همان زمان رتبه Google شما را پایین بیاورد
3. موبایل فرندلی یا Responsive
امروزه طراحی موبایل برای هر وب سایت ضروری است. بیشتر افراد برای دسترسی به اینترنت از دستگاه های دستی استفاده می کنند و احتمال اینکه بازدید کنندگان وب سایت شما نیز همین کار را انجام دهند، شانس زیادی دارند. گوگل تلاش های SEO خود را روی موبایل متمرکز می کند. به تازگی برنامه شتاب موبایل صفحه (AMP) راه اندازی شده است که به موتور جستجوگر کمک می کند تا وب سایت های با کیفیت را نشان دهد.
با ارائه صفحات وب با کیفیت بالا از طریق جستجوی تلفن همراه، Google در تلاش است تا تجربه کلی کاربران را بهبود بخشد. وب سایت هایی که دارای نشانه AMP هستند بیشتر در نتایج جستجو از طریق تلفن همراه ظاهر می شوند. اگر وب سایت شما یکی از این موارد نباشد، به تلاش SEO شما آسیب می رساند.
4. برای افزایش ترافیک ارگانیک نوع صحیح تحقیقات در مورد کلید واژه ها را انجام دهید.
دریابید که چه کلمات کلیدی قبلاً باعث ترافیک وب سایت شما شده است. اسکن SERP می تواند این کلمات کلیدی را برای شما مشخص کند. کلمات کلیدی SERP به شما نشان می دهد که چه چیزی ترافیک وب سایت شما را هدایت می کند و به شما در بهبود استراتژی کلی تحقیق کلمات کلیدی کمک می کند.
وب سایت شما همچنین باید برای کلمات کلیدی تجاری رتبه بندی کند. کلمات کلیدی اطلاعاتی مانند "بارگیری رایگان" یا "نحوه نصب" همیشه مؤثر نیستند. استفاده از عباراتی مانند "محصولات برتر برای" به شما کمک می کند مخاطبان خود را بهتر هدف گذاری کرده و بازدید کنندگان بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.
5. از کلید واژه های دم بلند استفاده کنید.
کلمات کلیدی دم بلند را در استراتژی بازاریابی محتوای خود پیاده کنید. عبارات گسترده درباره محصول یا خدمتی که می خواهید تبلیغ کنید لزوماً باعث ایجاد ترافیک زیاد به وب سایت شما نمی شود. چنین کلمات کلیدی به شدت توسط بازاریابان آنلاین استفاده نمی شود. با این وجود ، هنگامی که چنین کلمات کلیدی به درستی در محتوا بهینه شده اند، ترافیک کلی کمتری به همراه خواهند داشت اما مهارت های بیشتری به وب سایت شما می بخشد.
مطالب مشابه: