
اهمیت و کاربرد کلمات کلیدی در سئو
کلمات کلیدی ایده ها و موضوعاتی هستند که محتوای شما را تعیین میکنند. از منظر سئو، کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که افراد آنها را جستجو میکنند.
به عنوان صاحب سایت و تولید کننده محتوا، در مرحله اول به کلمات کلیدی مرتبط با محتوا نیاز داشته و کاربران در مرحله دوم محتوای شما را با کلمه کلیدی پیدا میکنند. در این صورت شانس بیشتری برای افزایش جایگاه در موتور جستجو دارید.
تاثیر کلمه کلیدی در سئو
امروزه نظرات مختلفی در مورد تاثیر یا عدم تاثیر کلمات کلیدی در سئو سایت ها می شنویم. اگر شما یک سایت خدمات مجلس داشته و یکی از رقبای شما کلمات کلیدی شما را در سایت خود قرار میدهد، حتی اگر نام شرکت شما در آنها باشد، آیا باید با آن مقابله کنید؟ خیر.
کلمه کلیدی در سئو به چه دلیل اهمیت دارد؟
کلمات کلیدی فقط به یک دلیل مهم هستند: آنها میانبرهایی هستند بین آنچه کاربران به دنبال آن بوده و محتوایی که ارائه می کنید.
انتخاب بهترین کلمه کلیدی
هدف شما هنگام رتبه بندی در موتورهای جستجو مانند گوگل این است که کاربران را با استفاده از (SERP) و کلمات کلیدی به سایت خود بیاورید. برای تعیین اینکه چه کسی وارد سایت شما میشود میتوانید از کلمات کلیدی استفاده کنید.
کلمات کلیدی طولانی یا long tail
کلمات کلیدی میتوانند گسترده و غیرقابل دسترس و یا حتی ترکیبی خاص از چندین عبارت باشند که اغلب به آنها «عبارت کلیدی» میگویند.
گاهی اوقات می توانید کلمات کلیدی انحصاری را به عنوان هدف نهایی خود انتخاب کنید، زیرا آنها همیشه حجم جستجوی جذاب و بسیار بالایی دارند.
جواب به 4 سوال مهم توسط گوگل
در سپتامبر 2009، یکی از مدیران گوگل پستی را در وبلاگ مدیر وب سایت شرکت در مورد کلمات کلیدی ارسال کرد و به طور واضح به چهار سؤال کلیدی پاسخ داد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
1- آیا گوگل تگ کلمات کلیدی را دیگر در نتایج جستجو تاثیر نمیدهد؟
به هیچ عنوان
موتور جستجوی اصلی گوگل، معروف به google.com، روزانه توسط میلیون ها نفر استفاده شده که این کلمه کلیدی را کاملا نادیده میگیرند.
2- چرا گوگل تگ کلمات کلیدی را نادیده میگیرد؟
تقریباً یک دهه پیش، گوگل سایت ها را صرفاً بر اساس محتوای آنها رتبه بندی میکرد و عواملی مانند لینک های ورودی که امروزه به عنوان «سئوی خارجی» شناخته میشوند، تاثیری نداشتند.
در آن زمان «برچسب کلمات کلیدی» به مکانی برای درج کلمات نامرتبط در وب تبدیل شد، بنابراین با گذشت زمان، گوگل ترجیح داد از برچسب های کلیدواژه چشم پوشی کند.
3- آیا گوگل بقیه تگهای متا را مانند تگ کلمات کلیدی نادیده میگیرد؟
خیر، گوگل تعداد زیادی متا تگ را تشخیص میدهد.
به عنوان مثال، تگ توضیحات متا زمانی استفاده می شود که محتوا در نتایج گوگل ظاهر شود.
اگرچه این تگ در نتایج گوگل ظاهر می شود، اما تاثیری در رتبه بندی نتایج ندارد.
4- آیا گوگل برای همیشه تگ کلمات کلیدی را نادیده میگیرد؟
این امکان وجود دارد که گوگل در آینده از برچسب های کلمات کلیدی استفاده کند، اما احتمال بسیار کمی وجود دارد. گوگل سالهاست که برچسبهای کلیدواژه را نادیده گرفته و نیازی به تغییر سیاستهای خود احساس نمیکند.با این حال، بسیاری از مدیران وبسایتها و ناشران همچنان از برچسبهای کلیدواژه در سایتهای خود استفاده کرده تا شاید زمانی از مزایای آن بهرهمند شوند. برخی شناسایی کلمه کلیدی را راهی برای تمرکز بهتر روی یک موضوع و نحوه ویرایش آن یافته اند.
تمام اینها به این معنی نیست که شما به طور کامل از کلمات کلیدی مناسب استفاده نکنید!
برای هر مقاله ای که در وبلاگ یا وب سایت خود مینویسید یک کلمه کلیدی انتخاب کنید و تا حد امکان و نه بیش از اندازه، استفاده کنید.
کلمات خود را طوری ویرایش کنید که شامل کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد و از این کلمات در توضیحات، عنوان و صفحه URL استفاده کنید.
دل سئو بهترین، با تجربه ترین و متخصص ترین سایت در زمینه سئو، طراحی سایت، تبلیغات حرفه ای
و تضمین رتبه اول گوگل
:) با ما باشید آسوده باشید (: