
الگوریتم های تاثیر گذار بر سئو
ایجاد الگوریتم های پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار، جزو اولین اقدامات گوگل برای مقابله با سایت های اسپم بود.
الگوریتم های گوگل به کاربران آموزش می دهد چگونه محتوا ایجاد کنند. به عنوان مثال، اگر می خواهید بهترین رستوران های تهران را بیابید، لازم نیست وارد یک سایت شوید و آدرس هر کدام از رستوران ها را بصورت مجزا جستجو کنید. الگوریتم های گوگل تنها با یک جستجو آدرس بهترین رستوران ها را به شما نشان می دهند. در ادامه به بررسی نخستین و پرکاربردترین الگوریتم های گوگل خواهیم پرداخت.
الگوریتم پنگوئن
الگوریتم پنگوئن گوگل برای نخستین بار در 24 آوریل 2012 منتشر شد. کارایی و هدف اصلی این الگوریتم مقابله با سئو کلاه سیاه می باشد. در گذشته بک لینک ها تاثیر مثبتی بر رتبه بندی سایت ها در گوگل داشتند. از این رو، برخی از سایت ها شروع به ساخت یا خرید بک لینک های مصنوعی نمودند. الگوریتم پنگوئن با هدف مقابله با این اقدام سایت ها راه اندازی شد. براساس این الگوریتم گوگل، صفحاتی که اقدام به سوء استفاده از این قابلیت بک لینک ها نموده اند، توسط گوگل از صفحه نتایج جست و جو حذف شده یا با کاهش رتبه مواجه می شوند. برای آن گه توسط الگوریتم پنگوئن بعنوان نقض کننده قوانین شناخته نشوید، بهتر است به موارد زیر توجه کنید:
- از سایت های کم کیفیت و حاوی اسپم لینک نگرفته و سعی کنید همواره پروفایل لینک ها را بررسی نمایید.
- لینک های که از سایت هایی با سئو ضعیف میآیند میتوانند برای شما مشکل ایجاد کنند. همچنین لینک هایی که از سایت هایی با موضوعات غیر مرتبط به سایت شما داده میشود توسط الگوریتم پنگوئن شناسایی خواهند شد.
- لینک هایی که دارای Anchor text بیش از حد هستند نیز میتوانند شما را دچار مشکل کنند.
تمرکز الگوریتم پنگوئن روی لینک های بی کیفیت مصنوعی و اسپم میباشد. این الگوریتم سایت هایی که بک لینک های بی کیفیت و غیر مرتبط دارند را از نتایج جست و جوی گوگل حذف میکند. اگر سایتی بک لینک خوب و طبیعی داشته باشد، رتبه آن افزایش یافته و به صدر نتایج میرسد.
مواردی که گوگل پنگوئن آنها را در نظر میگیرد
-
لینک های گرفته شده از سایت اسپم و بی کیفیت
-
استفاده از یک انکر تکست در تمامی لینک ها
-
تبادل لینک ها
-
ساخت چندین لینک در یک زمان مشخص
-
مرتبط بدون سایتی که از آن به سایت شما لینک داده
-
لینک های مخفی
-
لینک هایی که در کامنت ها و قسمت نام و نام خانوادگی قرار میگیرند.
الگوریتم گوگل پاندا
الگوریتم پاندا اولین بار در 23 فوریه 2011 ساخته شد. با تاخیر در فروردین 1391 بر روی سایت های ایرانی نیز اعمال شد. الگوریتم پاندا گوگل اولین الگوریتمی است که به طور رسمی به دنیای سئو معرفی شد. این الگوریتم در سال 2016 با هسته الگوریتم گوگل ادغام شد.
هدف از این الگوریتم، پایین آوردن رتبه سایت هایی است که محتوای بی کیفیت دارند. کلیه الگوریتم های گوگل در تلاش هستند که وب سایت های اسپم را شناسایی و حذف کنند تا نتایج جستجوی گوگل هرچه بیشتر کارآمد شود.
هدف این الگوریتم کاهش رتبه سایت های بی کیفیت است. همه الگوریتم های گوگل به دنبال شناسایی و حذف سایت های اسپم بوده تا تاثیر نتایج جستجوی گوگل را افزایش دهند. هدف این الگوریتم افزایش رتبه سایت های دارای کیفیت بالا در نتایج جستجوی گوگل می باشد.
مواردی که گوگل پاندا آن ها را در نظر میگیرد
- مطالب کپی شده (duplicate content)
- بهینه سازی بیش از حد (over optimization)
- میزان دفع کاربر (bounce rate)
- استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در متن
- میزان ماندگاری در سایت شما (time on site)
- میزان گشت و گذار در سایت (page views)
- برندسازی اینترنتی
- شبکه های اجتماعی
دل سئو بهترین، با تجربه ترین و متخصص ترین سایت در زمینه سئو، طراحی سایت، تبلیغات حرفه ای
و تضمین رتبه اول گوگل
:) با ما باشید آسوده باشید (: