
صفر تا صد تولید محتوا
صفر تا صد تولید محتوا
حرف اول و آخر در ارتباط با مخاطب را تولید محتوا میزند و همه فعالیتهای ما در زمینه سئو با هدف رساندن کاربر به محتواییهای است که برای او تهیه کردهایم.
اولین و مهمترین هدف ما از تولید محتوا جلب رضایت کاربران و انتقال صحیح پیام به اوست ولی این اتفاق زمانی رخ میدهد که در دسترس کاربران نیز باشد . در واقع سئو و حضور در نتایج جستجوی گوگل بهترین الگو برای نمایش محتوا به مخاطب خود است.
از همان زمانیکه سئو ارزشمند شد، تولید محتوا در فضای وب مهم ترین ابزار بازاریابی شده است. متاسفانه در سالهای گذشته تکنیکهای بسیاری در حوزه تولید محتوا به کار گرفته شده که تمرکز آنها فقط بر روی رباتهای گوگل و کسب نتیجه در سئو بوده است. ولی امروز درک رباتهای گوگل از محتوا بسیار نزدیک است. همه الگوریتمها و آپدیتهای جدیدی که توسط گوگل تست و پیادهسازی میشود یک هدف مشترک را دنبال میکنند؛ پیشنهاد بهترین صفحات وب برای جلب رضایت کاربر است .
کارگاه آموزش تولید محتوا نیز با همین رویکرد طراحی شده است . ولی نوشتن برای مخاطب کافی نیست قبل از شروع باید به درک درستی از خوانایی محتوا، مفهوم گرایی در محتوا برسیم و با شناخت الگوریتمهای گوگل محتوا های خود را در فرمتی قابل درک برای رباتها ارائه می دهیم.
مسیرهای یادگیری تولید محتوا در کارگاه از سه مرحله تشکیل می شود
- گوگل چگونه محتوای صفحات را آنالیز می نماید
رباتهای گوگل استانداردهای مشخصی برای آنالیز محتوای صفحات و شناسایی کلمات کلیدی را در آن دارند. بعد از مراجعه به یک صفحه و در اولین قدم، تلاش میکند تا موضوع صفحه و مفهوم کلیدی آن را شناسایی کنند. در ادامه کیفیت محتوای شما را سنجیده و پس از مقایسه با سایر صفحات سایت تعیین میکند که جایگاه شما در نتایج جستجو کجا خواهد بود. محتوای اصلی با دیدن بار اول باید قابل تشخیص باشد.
البته همین جا تموم نمیشه . چیدن محتوای صفحه، طراحی رابط کاربری، ارتباط معنایی کلمات، استانداردهای نگارشی، خوانایی محتوا فاکتورهایی هستند که به خوبی توسط رباتهای گوگل بررسی می شود و بر تعیین کیفیت و موضوع صفحه تاثیرگذارند.
- طراحی مسیرها محتوا براساس الگوریتمهای گوگل
تا اینجا اطلاعات مفیدی و خاصی در مورد الگوریتمهای گوگل و نحوه بررسی محتوا در هر صفحه کسب کردهایم. در این مرحله مراحل نگارش یک محتوای ارزشمند از دید کاربر و گوگل را از صفر تا صد میآموزیم.
بازاریابی محتوا یعنی محتوایی مفید و خاص تولید کنید و آن را همزمان برای کاربر و موتور جستجو بهینه کنید.
مسیر تولید محتوا دارای چند قدم می باشد.
- بیلبورد محتوا را طراحی کردن
بیلبورد محتوا در واقع نمایی از مفاهیم مورد نیاز کاربران است ، موضوعاتی که پوشش میدهیم و در نهایت مسیر محتوای مقاله است. طراحی این بیلبورد به ما کمک خواهد کرد که درک درستی از ساختار مقاله داشته و نگارش محتوا را به طرز چشمگیری سریع و لذت بخش میکند.
- نگارش مقدمه و انتخاب عنوان ، ساخت جزایر محتوایی
طراحی بیلبورد محتوا به ما کمک میکند تا عنوانی جذاب و مقدمه ای خاص بنویسیم.
جزایر محتوایی در واقع مفاهیمی مستقل از هم ولی وابسته به موضوع اصلی مقاله می باشند که کمک میکنند تا همه نیازهای کاربر را به خوبی پوشش دهیم. استانداردهایی شامل انتخاب عنوان نگارش متن، به کارگیری تصاویر و لینک سازی در محتوایی اهمیت بالایی داشته که در نهایت با ایجاد یک پل ارتباطی به موضوعات اصلی تکمیل میشود.
- استانداردهای نگارشی و خوانایی محتواها
این ابزار کمک میکند تا برخی از استانداردهایی که برای خوانش بهتر محتوا توسط کاربر لازم داریم را بررسی کنیم. ولی بیشتر مواردی که توسط وردپرس بررسی میشود در زبان فارسی قابل استناد نمی باشد. در این مرحله نکاتی را میآموزیم که نقش موثری در رضایت کاربر هنگام مطالعه و ترغیب او به ادامه خواهند داشت.
- لینک سازی داخلی و خارجی با نیاز کاربر
از همان اوایل شروع فعالیت گوگل، لینکسازی مهم ترین ابزار رباتهای برای درک ارتباط موضوعی و اعتبار صفحات سایت بوده است. البته لینک سازی هدف مهمی هم در اینترنت دارد. ایجاد مسیرهای دسترسی به محتوای جدید و مرتبط برای کاربر.
با طراحی دوره جامع سئو این فرصت را برای شما عزیزان فراهم کرده است که فرایند یادگیری را در کمترین زمان ممکن با dellseo و به صورت کاملا حرفه ای به پایان برسد.
مطالب مشابه: