رنک برین در سئوی سایت
رنک برین در سئوی سایت

رنک برین در سئوی سایت

اهمیت رنک برین در سئوی سایت

رنک برین از پیچیده ترین الگوریتم های گوگل است و برای پایان دادن به فعالیت های سئو کلاه سیاه، سئو خاکستری و کلاسیک متولد شده و با نهایت هوشمندی خود به ما یادآور می شود که نیاز به تدوین استراتژی مناسب برای سئو سایت خود داریم، باید وب معنایی و تجربه کاربری را مد نظر قرار دهیم و تنها با اطلاعات مناسب، کامل، کاربردی و برطرف کردن نیاز کاربران است که می توانیم بر رقبای مان پیشی بگیریم.

مهمترین وظیفه رنک برین نمایش نتایج جستجوی گوگل براساس شناخت الگوهای جدید، تعامل رفتار کاربران، درک و تشخیص مفهومی کلماتی است که کاربران در این موتور، حتی برای اولین بار جستجو می کنند. از بارزترین تفاوت های این الگوریتم با سایر الگوریتم های خانواده خود در این است که همیشه در حال یادگیری و بهینه کردن خود می باشد و دیگر نیازی به آپدیت جدید از طرف تیم گوگل نداشته و این وظیفه بسیار مهم بر عهده خودش قرار داده شده است.

قبل از رنک برین میزان تاثیر الگوریتم ها، سیگنال ها و معیارهای جستجوها به صورت دستی توسط مهندسان گوگل اعمال می شدند، پس از استفاده از هوش مصنوعی و پروژه گوگل دیپ مایند، برای اولین بار استفاده از الگوریتم رنک برین در تاریخ 26 اکتبر سال 2015 توسط گوگل تایید شد و اعلام کرد که از سال 2016  بیش از 15 درصد رتبه بندی در صفحه نتایج جستجو (SERP) توسط این الگوریتم انجام می شود و در کنار پادشاهی محتوا و لینک بیلدینگ، سومین عامل کلیدی در رتبه بندی سایت هاست.

از نظر تشخیص مفهومی عبارت جستجو شده در گوگل، این الگوریتم شباهت زیادی به الگوریتم مرغ مگس خوار داشته ولی هدف نهایی الگوریتم RankBrain، جلب رضایت کاربران است و چون ملاک اصلی سنجش آن رفتار کاربر می باشد، وظیفه اش این است که پس از دریافت تجربه ای که از سمت کاربر و رفتار ایشان به دست می آورد، به یادگیری خود افزوده و خود را به روز کرده و به اصطلاح یادگیری و هوش خودش را بالاتر ببرد تا بتواند نتایج دقیق تری را با توجه به موقعیت کاربران، سابقه جستجوی آنها و درک آن چیزی که به دنبالش هستند، به نمایش بگذارد، پس دیگر به راحتی گذشته نمی توان گوگل را دور زد!

" پس نتیجه می گیریم که این الگوریتم با تفسیر کلیدواژه های یک کاربر و تلاش بر درک مفهوم نیاز او در کنار تجربه گذشته خود و دیگر کاربران این موتور جستجو و سایر پارامترهای سئو که مهندسان گوگل شمار آن را حدود 200 عامل شمرده اند، سایت ها را رتبه بندی می نماید. یعنی دیگر تنها نمی توان اعتبار دامنه، بک لینک های باکیفیت، چگالی کلمات کلیدی یا جدید بودن محتوای سایت را مد نظر داشت بلکه مهمترین عامل در این الگوریتم تجربه کاربری (UX) است. "

برای دریافت اطلاعات بیشتر با دل سئو همراه باشید.

مطالب مشابه:

روش های مختلف سئو         بهینه سازی سایت


فهرست سایت

عضویت در خبرنامه

مجموعه مطالب

دل سئو - DELL SEO

خرید ممبر واقعی تلگرام + پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و تلگرامی

دل سئو یک مجموعه کاملا تخصصی در زمینه خدمات خرید ممبر تلگرام می‌باشد که تلاش می‌کند بهترین خدمات تلگرام را به شما ارائه دهد. نگران ساعت پاسخگویی نباشید!! ما 24 ساعته آماده پاسخگویی هستیم. همین حالا با ما تماس بگیرید:09016847560
 
تماس با ما
تهران
02177689472
09016847560
با ما همراه باشید
خدمات ما
تخفیف امروز :
10K ممبر اد اجباری امروز فقط 210 هزار تومان
همین الان سفارش دهید ...
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به گروه دل سئو می باشد.