
هارمونی رنگها در طراحی سایت
هارمونی رنگها در طراحی سایت
هارمونی رنگ در طراحی سایت چیست؟ هارمونی رنگ زمانی مهم است که از رنگها به صورت ترکیبی کنار هم استفاده میکنید تا تصویر در نگاه بیننده زیبا و خوشایند باشد.
هارمونی میتواند به شکل تضاد یا هماهنگی باشد، یعنی وقتی که از سایههای مشابه استفاده میشود. فقط مهم این است که با هم متناسب باشند و تاثیر خوشایندی بر مخاطب بگذارند.
در واقع طراحی گرافیک به موسیقی شباهت دارد. هر دو هدفشان برانگیختن واکنش احساسی خاصی در مخاطب است. اما ویژگی مشترک این دو، اهمیت هارمونی است. هارمونی رنگ بخش حیاتی نظریهی رنگ محسوب میشود. چرا که ذهن انسان به دنبال تعادل و توازن در تجربیات بصری میگردد. بنابراین، باید نظمی منطقی در ترکیب رنگهایی که به کار میبریم وجود داشته باشد.
نبود هارمونی باعث میشود که طرح کسل کننده به نظر برسد و مخاطب حس کند چیز چشمگیری در چنته ندارید و در نتیجه برند شما را فوراً فراموش میکند. یا ممکن است باعث شود طرح شما به هم ریخته و گیج کننده به نظر برسد و مغز نتواند آن را حلاجی کند؛ در این صورت نیز مخاطب سریع از سایت شما خارج میشود.
برخی ترکیبهای رنگی چنان همخوانی ندارد چشم بیننده اذیت میشود به این حالت تاثیر رنگ مرتعش کننده گفته میشود و وقتی حاشیهی رنگها مات یا براق باشد رخ میدهد. وقتی از دو رنگ مکمل، یعنی رنگهایی که در طرفهای مخالف چرخهی رنگ قرار دارند، استفاده کنید این حالت اتفاق میافتد.
بهترین هارومونی رنگ برای طراحی وب سایت
انتخاب هارمونی رنگ خوب برای طراحی وب سایت میتواند خیلی ترسناک باشد؛ مخصوصاً اگر به توانایی ترکیب رنگ خود اعتماد ندارید یا حس میکنید طراح ماهری نیستید. انتخاب و ترکیب رنگها بازی ترسناکی است.
نتیجه یا هماهنگ از آب در میآید یا شبیه چیزی که مستقیم از فیلمهای ترسناک خارج شده است. اگر از رنگ استفاده نکنید وب سایت شما به راحتی به دست فراموشی سپرده میشود و اگر از رنگهای زیادی استفاده کنید،
وب سایت شما شلخته به نظر خواهد رسید. کافی است رنگ غالب درست برای سایت و برند را انتخاب کنید؛ از رنگهای ترکیبی استفاده کنید و طرح رنگ درستی به دست دهید؛ رنگ پس زمینهی مناسبی انتخاب کنید که طبق مواردی که توضیح دادیم بتواند کسب و کارتان را موفق کند و از رنگها در جاهای درست استفاده کنید.
مثال برای هارمونی رنگ سایت
در اینجا توجه شما را به چند مثال خوب و مفید برای طرح رنگ وب سایت جلب میکنیم:
- رنگ روشن
- رنگ روشن اما متوازن
- نگ تازه و ارگانیک
- تونهای زمینی
- رنگ آرام و مینیمال
- رنگ براق و آرامش بخش
- رنگ مات و ساکن
- رنگ نرم و گیرا
تمایلات رنگی آقایان و خانمها
تحقیقات نشان داده است که جنسیت در ترجیح دادن رنگها هم نقش دارد. یکی از نکات جالب در تحقیقات تاثیر رنگ ها در بازاریابی ، برتری رنگ آبی نسبت به سایر رنگها در میان هردوجنس زن و مرد هست و البته تفاوت در گرایش نسبت به رنگ ارغوانی در بین این دو گروه.
تمایل به رنگ در جنسهای مختلف یک موضوع داغ و مورد مباحثه در تئوری رنگها است.
تصورات غلط در مورد روان شناسی رنگ ها
به اعتقاد کارشناسان، اغلب نظریات روان شناسی رنگ ها در بازاریابی بدون منبع است. عواملی مانند اولویت شخصی، تجربیات، تربیت، اختلافات فرهنگی، فضا و… معمولا اثر رنگ ها را محو می کنند. بنابراین ایده هایی مثل اینکه در طیف رنگ، زرد از نظر روان شناسی شادترین رنگ محسوب می شود، اشتباه است!
برای مطالعه بیشتر مقاله مدیریت سئو ... ،مشاوره رایگان سئو ... بخوانید .
دل سئو یک مجموعه کاملا تخصصی در زمینه خدمات خرید ممبر تلگرام میباشد که تلاش میکند بهترین خدمات تلگرام را به شما ارائه دهد. نگران ساعت پاسخگویی نباشید!! ما 24 ساعته آماده پاسخگویی هستیم. همین حالا با ما تماس بگیرید.
خدمات دل سئو
- خرید ممبر پاپ آپ
- خرید ممبر اجباری
- خرید ویو تلگرام
- خرید ممبر گروه
- خرید فالوور پاپ آپ
- خرید ممبر پاپ آپ
- خرید ممبر اجباری
- خرید ویو تلگرام
- خرید ممبر گروه
- خرید فالوور پاپ آپ
مطالب مشابه :
افزایش تضمینی رتبه الکسای سایت
بهترین شرکت طراحی سایت در ایران